Aquesta setmana pràcticament tota la península ha quedat coberta o ha patit les conseqüències de la calima, aquesta capa de sorra sahariana que s'ha traslladat fins al nostre país i ha deixat milions de partícules suspeses en l'aire o ha omplert els cotxes després d'escasses pluges de fang que l'han dipositat a terra. Precisament després de fenòmens com aquest, al qual no estem del tot acostumats, sorgeixen dubtes sobre com afrontar la neteja dels nostres vehicles.

Compte amb la sorra sahariana i la calima al teu cotxe

I és que en aquests casos, la pols sahariana posa en perill la carrosseria i els vidres, que si es netegen de forma inadequada, poden provocar danys en fregar les partícules amb la part exterior del cotxe. És per això que no s'ha de fer de qualsevol manera i el principal és no esperar massa a netejar-ho, ja que si se solidifica, la sorra pot ser molt perjudicial. Partint d'aquesta base, es recomana humitejar primer la superfície amb aigua tèbia i fregar amb esponges suaus.

Cotxe fang brut / Europa Press

És important afanyar-se a netejar el cotxe perquè no se solidifiqui el fang / Europa Press

De fet, rentar-lo manualment és molt més recomanable que fer-ho al túnel de rentat perquè és preferible una neteja amb cura. Igualment, si es decideix fer al túnel, és important treure abans la capa més profunda de fang amb una pistola a pressió. Així podrem treure les partícules més gruixudes que puguin fregar els vidres i xapa abans de rentar-lo i que es produeixin ratlles.

Com netejar el nostre cotxe del fang de la borrasca Celia

A més, l'ordre en el qual netegem el nostre vehicle és essencial: es recomana començar pels parafangs de les rodes, continuar amb els pneumàtics i les llantes i acabar rentant la carrosseria i els vidres de la lluna, lluneta i finestretes. Tampoc no val passar el mateix estri per tot, ja que cada zona necessita una cura concreta, com les llantes, que és millor netejar amb raspalls, o la xapa, que requereix baietes de microfibra més suaus.

Calima cotxe brut fang / Europa Press

La calima ha deixat els cotxes plens de fang després de les escasses pluges / Europa Press

Els moviments també són fonamentals, i és preferible passar la baieta de dalt a baix per les parts metàl·liques del cotxe, encara que els vidres és millor fer-ho en gestos circulars. Sobretot, mai no s'hauran d'utilitzar els eixugaparabrises, que destrossaran les escombretes i rascaran els vidres amb les partícules atrapades a la lluna. És un procés treballós i difícil, encara que hi ha productes que ens ho fan més fàcil, com l'escuma activa.

Aquest líquid, que s'ha de posar en sec, permet estovar greix, pols o fang, per la qual cosa ens ajudaran a evitar els temuts raions al cotxe. Sense necessitat de fregar, l'escuma farà la feina per si sola, després de la qual cosa només haurem d'esbandir amb una pistola d'aigua a pressió. Finalment, es pot fer servir cera per protegir la carrosseria i evitar raions amb aquest tipus de fenòmens. Encara que faci mandra, és essencial rentar-lo com més aviat millor, no només perquè no se solidifiqui, sinó per evitar una multa.