Troben la segona caixa negra de l'avió accidentat a la Xina. Es tracta d'un element clau per saber les causes de la seva caiguda, on han mort els 132 passatgers i tripulants que hi havia. Han sortit a la llum més detalls de la investigació, però encara no està gens clar que va passar en el vol i les causes del succés, que estan plenes de detalls que no quadren.
El dilluns 21 de març, el vol 5735 de China Eeastern Airlines va prendre el vol des de Kunming i havia d'aterrar a Guangzhou. Era un trajecte de poc més d'hora i mitja i, quan ja feia 50 minuts que estava volant, de cop i volta es va perdre el senyal i va començar a caure en picat. En mig de la caiguda, els pilots van aconseguir que s'enlairés 300 metres, però al cap de pocs segons va tornar a perdre potència i va seguir caient en picat: va descendir més de 8.000 metres en menys de 30 minuts i es va desintegrar.
Moren els 123 passatgers i els 9 tripulants de l'avió de la Xina
Els equips de rescat i els bombers es van desplaçar fins al lloc dels fets per veure si trobaven supervivents, tot i que les possibilitats eren extremadament baixes. Malauradament, la pitjor de les hipòtesis es va complir: els 123 passatgers i els 9 tripulants van morir a l'accident.
Si patir un accident d'avió és improbable, que aquest passi a la fase d'encreuament, és a dir, entre l'enlairament i l'aterratge, encara és més estrany i aquest vol ha patit aquest inusual accident. Les causes no estan gens clares i caldrà esperar a saber la informació de les caixes negres per determinar què ha passat.
Un error als elevadors podria ser la causa del fatal accident
El que se sap segur és que no s'ha trobat ni rastre d'explosius a la regió de Guangxi, on va caure l'avió. Tot i que encara no hi ha cap hipòtesi 100% corroborada, tot apunta que la causa de l'accident podria ser un error als elevadors. Aquesta hipòtesi encara agafa més força si es té en compte que la caiguda d'aquest avió va ser molt similar a la d'un altre Boeing 737-524, que és el mateix model de l'avió accidentat, l'any passat a Indonèsia.
Els pilots no van respondre als controladors aeris
Dos dies després de l'accident del vol xinès, van trobar el registrador del vol, que estava extremadament danyats, però van poder extreure els registres de veu: els pilots van estar en silenci durant el vol i, de fet, ni van respondre als controladors aeris, uns fets que encara desconcerten més als investigadors, que estan intentant esbrinar les causes de l'accident, que ha commocionat a escala internacional.