Busquen les caixes negres de l'avió del fatal accident de la Xina. Hi havia 132 persones a bord i és molt complicat trobar supervivents, ja que l'avió s'ha desintegrat durant la caiguda. Tot i que el sistema de seguretat aèria d'Àsia és bo, "hi ha un subregistre d'errors de seguretat en el continent", expliquen els experts.

Els fets han passat aquest dilluns a la regió de xinesa de Guangxi, situada en el sud del país. Per causes que encara s'estan investigant, el vol MU5735  de l'aerolínia China Eastern Airlines va patir un tràgic accident aeri. Es tracta del model Boeing 737-800 que va caure en picat i va xocar contra una muntanya quan li quedaven poc més de 260 quilòmetres per arribar a l'aeroport.

L'avió s'ha desintegrat durant la caiguda: poques possibilitats de trobar supervivents

Les imatges de la tragèdia s'han viralitzat a les xarxes socials. El fatal accident ha causat un gran incendi al mig de la muntanya. L'avió s'ha desintegrat durant la caiguda i la possibilitat de trobar algun supervivent és pràcticament impossible. Així i tot, els bombers continuen treballant en les tasques de rescat.

 

També estan buscant les caixes negres de l'avió, tot i que de moment, no les han trobat. Localitzar-les és clau per saber què ha passat i esbrinar les causes de l'accident, que no estan gens clares.

Els Estats Units ha agafat el rol de representant de la investigació, ja que el model d'avió accidentat ha estat fabricat en aquest país. A bord, hi havia un total de 132 persones: 123 passatgers i 9 tripulants, que han caigut des d'una alçada de 8.000 metres en menys de tres minuts. 

Segons FlightRadar 24, en un moment de la caiguda, l'avió va aconseguir pujar més de 300 metres, però de cop i volta, va tornar a perdre potència i va caure en picat mentre es desintegrava.

 

"Hi ha preocupacions, ja que hi ha un subregistre d'errors de seguretat en el continent"

De moment, totes les investigacions s'estan centrant a saber les causes de l'accident. Aquest Boeing té una antiguitat de sis anys i, tot i que en un primer moment els mitjans xinesos explicaven que mai havia tingut cap problema de seguretat, segons Flight Global, una pàgina web especialitzada en el món de l'aviació, la informació pel que fa a la seguretat àrea no és tan transparent com en altres països. "Hi ha preocupacions, ja que hi ha un subregistre d'errors de seguretat en el continent", expliquen des de Flight Global.

Un accident estrany i molt improbable: feia 50 minuts que s'havia enlairat

Aquest accident és molt inusual. Si les possibilitats de patir un accident aeri són baixes, que aquest passi a la fase de creuer (és a dir, entre l'enlairament i l'aterratge), encara ho són més. Els fets han passat quan ja feia 50 minuts que s'havia iniciat el vol.

Els bombers i l'equip de rescat han aconseguit localitzar restes de l'avió per la zona. Actualment, hi ha més de 650 treballadors buscant tant els supervivents com les caixes negres. Caldrà esperar que avanci la investigació per esclarir les causes d'aquest fatal accident.