En aquestes dates assenyalades com el dia de Sant Valentí moltes parelles han optat per passar una nit romàntica en un hotel. És una cosa comuna que porta molts anys passant, altres de les dates en les quals hi ha molta feina als hotels són els mesos d'estiu, la setmana santa i dies com a Nadal o nit de Cap d'Any.

Cal tenir en compte que els nostres hàbits dins de l'habitació poden suposar que el personal de neteja de l'establiment tingui molta més feina. Es tracta d'un gremi que ha estat a l'ull de l'huracà moltes vegades, tenen sous relativament baixos i treballen moltes hores. Per això convé tenir una mica d'empatia i facilitar la seva tasca amb petits gestos que puguin ajudar-los a guanyar una mica de temps.

Aquestes persones han de netejar moltes habitacions en molt poc temps. Deixant-les absolutament impol·lutes perquè el següent client que s'allotgi en ella la trobi en les millors condicions possibles.

Els consells d'una netejadora

Una dona que treballa com a netejadora d'habitacions en un hotel ha compartit una publicació a través de Reddit, un dels fòrums més importants d'internet, molt popular sobretot als països en els quals es parla anglès de manera majoritària.

El primer dels consells està relacionat amb els pètals de rosa que moltes persones utilitzen per donar una ambientació més romàntica a l'habitació. Aquesta persona comenta que és molt complicat recollir-los tots i requereix molt temps per no deixar-ne cap en el llit o a terra. També diu que el problema es fa més gran quan aquests pètals cauen en una piscina o un jacuzzi, ja que es poden quedar encallats en els forats i espatllar els aparells elèctrics.

receptionists 5975962

Recepcionistes d'hotel / Pixabay

No costa gens recollir els pètals després, col·locant-los en una bossa i llançant-los a les escombraries. Amb aquest petit gest es pot estalviar molt temps al personal de neteja.

Més consells per als hostes

A la seva publicació a Reddit també va comentar que moltes vegades se li dona la culpa al personal quan algun dels aparells de l'habitació no funciona. És per això que els treballadors demanen que, en el cas que alguna cosa estigui espatllada o trencada, es notifiqui a la recepció de l'hotel com més aviat millor. "Moltes persones no diran res sobre un tall de llum o un desguàs lent, i després tenim algú que té un mal dia i utilitza això per castigar el personal. Només faci'ns-ho saber, i nosaltres ens encarregarem d'això".

També adverteix que no és necessari fer el llit quan marxem, els treballadors de neteja hauran de treure-les i netejar-les igualment així que el més còmode per a ells és que els llençols i fundes de coixí estiguin tots apilats a sobre del llit per emportar-se-les ràpidament.

Finalment, va parlar sobre els clients que decideixen queixar-se sobre els suplements o preus extra com a trucades, internet, begudes o menjar. Ells no són els responsables d'imposar aquesta política d'empresa i si hi ha alguna queixa d'aquest àmbit s'hauria de consultar amb els encarregats de recepció.