Arne Espeel, porter del Winkel Sport B belga, ha mort amb 25 anys en ple partit contra el Westrozebeke, després de detenir un penal. El tràgic succés ha tingut lloc aquest diumenge al vespre a l’estadi de la localitat de Sint-Eloois-Winkel, situada a la part flamenca del país.

Es va desplomar al mig del camp

Durant la segona meitat del partit, l’equip rival dels Winkel Sport B va fer una rematada des de la zona penal. Arne Espeel va aturar la pilota, evitant que els Westrozebeke marquessin un gol, però immediatament després es va desplomar sobre el terreny de joc. En adonar-se de la situació, l’àrbitre va aturar el partit i va sol·licitar immediatament l’assistència dels sanitaris.

Els paramèdics van intentar reanimar el jove durant més de mitja hora, sense èxit. Finalment, van decretar la seva mort al camp Sint-Eloois-Winkel Sport. Segons el mitjà local Vrt Nws, Espeel estava perfectament sa al moment de l’incident; el seu cos va ser traslladat a un hospital on li van practicar l’autòpsia, determinant mort sobtada com la causa del terrible incident.

Commoció al món del futbol

Stefaan Dewerchin, assistent del Winkel Sport B, ha explicat en un comunicat que la resta de l'equip encara es troba en xoc pel succeït. "Ha estat un cop inusualment dur. Crec que alguns dels jugadors encara no s'adonen del que ha ocorregut exactament", ha assegurat. Des del club han organitzat una caminada pels carrers de la ciutat com a homenatge a Espeel, en la qual participaran els seus companys, amics i familiars.

La mort sobtada consisteix en una interrupció inesperada de l'activitat cardíaca, provocant que tant el fluix sanguini com la respiració s'aturin per complet. En només uns moments la persona afectada mor després de quedar inconscient. La causa més freqüent d'aquesta síndrome és una malaltia cardíaca no identificada i que no havia causat problemes anteriors a la persona afectada.