Un hotel de cinc estrelles de Nova Delhi, a l'Índia, ha estat víctima d'una de les grans estafes de la història. Un home els ha estafat més de 60.000 euros després que s'allotgés en una de les seves habitacions durant gairebé dos anys i després marxés sense pagar la factura. L'estafador va reservar una habitació a l'hotel Roseate House per al 30 de maig de 2019. En un principi només hi passaria aquella nit i l'endemà havia de marxar, però hi va acabar dormint durant 603 nits i no va marxar fins al 22 de gener de 2021.
Malgrat que ja fa més de dos anys dels fets, no ha estat fins aquest maig de 2023 quan els treballadors de l'hotel de luxe han descobert l'estafa de milers d'euros en fer una verificació dels registres de l'establiment. Els propietaris van presentar una denúncia a les autoritats policials, que van obrir una investigació sobre els fets i estan investigant el presumpte estafador i com va actuar.
Ajudat per treballadors de l'hotel
Segons apunten mitjans locals, l'home hauria rebut l'ajuda del cap de recepció de l'hotel, que s'encarregava de fer el seguiment dels pagaments dels clients i que l'hauria ajudat a cometre l'estafa. Aquest treballador, presumptament, va amagar les seves fractures, va manipular factures d'altres clients o va intercanviar les dades amb les d'altres habitacions. A més, tampoc va alertar de l'impagament als seus superiors, com és obligatori quan el deute supera els 550 euros i no ha estat abonat en un termini de 72 hores.
Els investigadors, però, sospiten que hi ha més persones implicades que haurien ajudat al cap de recepció i haurien estat traslladant l'estafador d'una habitació a una altra perquè no aixequés sospites i semblés que s'havia estat allotjant menys dies. D'altra banda, els policies també creuen que, la part de factures que si va pagar l'estafador, ho va fer amb xecs falsos que es registraven com a legals.