Els perfils en xarxes socials també són actius importants d’empreses, sobretot, si aquestes companyies ofereixen serveis de cara al públic. Per un hotel, el seu compte d’Instagram, és molt més que un simple repositori de fotos elegants i boniques. És un aparador i també una gran font de negoci. Perdre el perfil d’Instagram pot ser un daltabaix. I més si te’l roben uns hackers

És el que li ha passat a l’hotel de 5 estrelles gran luxe de Barcelona, l’Hotel El Palace Barcelona, que el passat dissabte 16 d’octubre uns desconeguts van apropiar-se del seu compte i l’han segrestat. 

Segons han publicat des de l’hotel a la pàgina web de l’establiment, uns “hackers” s’han fet amb el compte d’Instagram, que tenia més de 15.000 seguidors, l’han bloquejat i demanen un rescat. 

Demanen un ridícul rescat de 200 euros

Un ridícul rescat de 200 euros, segons han anunciat els mateixos segrestadors penjant un imatge als stories d’aquesta coneguda xarxa social de fotografies i vanitat.

Captura de pantalla 2021 10 19 a les 15.51.11

Cartell publicat per l'hotel al seu web / ElCaso.cat

Per contrarestar a l’atac sofert, l’hotel ha publicat una nota a la web assegurant que havien estat víctimes d’un atac i que s’havia obert un nou compte d’Instagram per començar des de zero. De moment ja són gairebé un miler de persones que s’han sumat al nou compte, tot i que encara estan lluny dels 15.000 que tenien al perfil segrestat. No consta que a hores d'ara l'hotel hagi presentat una denúncia als Mossos d'Esquadra.

Deixar de seguir el perfil hackejat

Des de l’Hotel El Palace Barcelona, 5 estrelles gran luxe, s’assegura que el robatori del seu compte d’Instagram és un “cop molt dur” però asseguren que ho afronten amb “integritat i positivitat” i demanen deixar de seguir el compte furtat i sumar-se al nou perfil, @hotelpalacebarcelona.

Més atacs informàtics a Barcelona

Tot i que en un sentit molt diferent, i molt més perillós, fa dies que diversos organismes públics de Catalunya i de Barcelona també han estat víctimes de ciberatacs. 

L'empresa municipal de Barcelona B:SM ha aturat preventivament la venda d'entrades en línia per visitar el Park Güell, el Zoo o el Tibidabo, entre altres per un atac informàtic registrat les últimes hores. Se suma a l’atac rebut a la UAB, que ha deixat sense internet diversos serveis d’aquesta universitat. 

Segons han explicat fonts de B:SM, la decisió s'ha pres arran d'un intent d'intrusió informàtica als seus sistemes aquest dilluns. 

De fet, bona part dels serveis que es gestionen des de B:SM, com ara l'app Smou, que integra serveis com el Bicing, o l'app Spro, es van deshabilitar com a mesura de prevenció davant d'una amenaça desconeguda. L'intent d'intrusió, asseguren les mateixes fonts a l’ACN, es va localitzar ràpidament i s'ha controlat i ara es treballa per restablir la normalitat de tots els serveis. L'empresa confia que sigui en les pròximes hores.