La Guàrdia Civil ha pogut localitzar una nena de 6 anys que va ser raptada pel seu pare a Mallorca fa dues setmanes i que havia estat traslladada fins a Kosovo després de tancar-la al maleter del cotxe per amagar-la durant els controls fronterers. L'home havia planificat perfectament tot el que havia de fer per arrabassar-li la filla a la seva mare i endur-se-la fins a l'altra punta d'Europa, fins i tot havia pensat un estratagema en col·laboració amb una tercera persona per fer-li creure que havien marxat cap a l'Àfrica i que no la tornaria a veure mai més.
Marxa de Mallorca amb la nena tancada al maleter
La investigació per part de la Guàrdia Civil va començar arran de la denúncia presentada per la mare, que va explicar que la nena havia desaparegut i que el seu pare li havia dit que havia marxat d'Espanya amb ella. Immediatament, es va establir un operatiu per trobar la menor i es va començar a seguir les seves últimes passes. Ràpidament, els investigadors ja van tenir clar que no es tractava d'una fugida improvisada, sinó que el pare havia pres diverses mesures de seguretat per evitar que els poguessin trobar i guanyar temps fins a arribar al seu destí.
En aquest sentit, l'home va tancar la nena al maleter del seu cotxe per marxar en ferri de Mallorca, mentre que ho va tornar a fer després per entrar a Kosovo sense que la veiessin. A més, també utilitzar un AirTag que la menor duia amagat a la motxilla per despistar la policia, ja que va demanar un conegut que l'introduís en un sobre i l'envies cap al Marroc amb l'objectiu de fer creure a tothom que en realitat estaven anant cap al nord d'Àfrica.
No obstant això, aquella ruta falsa no va servir de gaire. En una operació contra rellotge per a poder-la trobar com més aviat millor, els agents van revisar càmeres de seguretat, moviments bancaris, totes les sortides que s'havien fet des de l'illa de Mallorca i es van fer gestions en diversos domicilis que estaven relacionats amb el pare. L'home, però, havia intentat esborrar totes les empremtes digitals possibles i havia tancat els seus perfils a les xarxes socials i havia cancel·lat els seus comptes bancaris.
Fugida a Kosovo dificultant la recerca de la policia
Un cop es va confirmar que havia sortit de l'Estat, es va sol·licitar la col·laboració internacional de policies d'altres països amb una ordre de detenció i empresonament. Els agents van poder reconstruir el trajecte que havien fet des de Mallorca fins a Kosovo travessant per diversos països. Gràcies a la policia alemanya, que va trobar un cotxe amb la mateixa matrícula que el vehicle de la fugida, van poder saber que utilitzava plaques de matrícules doblades o falsificades perquè no el detectessin. A més, l'home anava canviant l'aparença física per no ser identificat.
No obstant això, un cop localitzat a Kosovo, es van iniciar tots els tràmits amb la policia i la justícia d'aquell país, que va permetre la seva detenció el passat 24 de juny. La menor, que estava sana i estàlvia, va quedar sota custòdia de les autoritats competents i aquest divendres va ser traslladada en avió fins a Mallorca, on va ser entregada a la seva mare.
