Els delinqüents de Catalunya - i d'altres punts de l'Estat espanyol- han perdut una de les màfies a les quals compraven les armes de foc i les drogues que feien servir durant la seva activitat delictiva. L'organització caiguda, formada majoritàriament per ciutadans de països d'Europa de l'Est, s'havia assentat a les Terres de l'Ebre, amb ramificacions a Vinaròs (Castelló) i Jaén, des d'on negociaven els intercanvis comercials amb altres grups dedicats al crim organitzat. Després de més d'un any d'investigacions, la Guàrdia Civil va aconseguir identificar els integrants d'aquesta xarxa criminal, detenint vuit persones pels delictes de tràfic de drogues, tràfic d'armes i blanqueig de capitals. Dos dels arrestos es van fer a Tortosa, un a Alcanar i un altre a la Ràpita

El dispositiu, anomenat Operació Proes, va fer diverses entrades i escorcolls a les localitats anteriorment esmentades, que va culminar amb el decomís de diverses armes de foc i munició, armilles antibales, un quilo de cocaïna de gran puresa, 24 quilos de marihuana empaquetada al buit, mig quilo d'haixix i diferents estris per a la distribució dels estupefaents. A més a més, els agents també van trobar diners en efectiu, documentació falsificada i mòbils i cotxes d'alta gamma. 

També tenien connexions amb màfies d'altres parts d'Europa 

Els detinguts, cadascú dels quals duia a terme una funció específica dins de l'organització, no només tenien vincles i feien negocis amb delinqüents catalans i de l'estat, sinó també havien establert una xarxa de contactes amb màfies d'altres països d'Europa, sobretot traficants d'armes, la qual cosa amplificava la seva perillositat. En aquest sentit, l'Operació Proes ha comptat amb la col·laboració de cossos policials estrangers que van facilitar la feina als agents del Grup d'Informació de la Comandància de Castelló de la Guàrdia Civil i d'altres unitats de Tarragona, Barcelona, València, Jaén i Sevilla, així com dels equips especialitzats en drogues i armes de Tarragona i Madrid i diverses unitats de Seguretat Ciutadana. 

🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!