Els furtius no descansen per Nadal. Els Agents Rurals han interceptat i denunciat un caçador furtiu, especialitzat en ocells fringíl·lids, a Sant Joan Despí (Baix Llobregat). No és el primer cop que denuncien algú per caça il·legal d'aquests tipus d'aus a Catalunya, de fet les tècniques són ben diverses: des de paranys de vesc, xarxes japoneses o, com en aquest darrer cas, amb ballestes. Cal recordar que a Espanya gairebé totes les aus fringíl·lides, com les caderneres, els pinsans, els verderols o els canaris, estan protegides i considerades per normativa com a espècies no cinegètiques, la qual cosa implica que no es poden capturar si es troben en llibertat a la major part de l'Estat.
Els Agents Rurals han enxampat, ara, un nou caçador de fringíl·lids i l'han denunciat a Sant Joan Despí. Els agents, a més de la corresponent denúncia, han intervingut un total de vint aus. Els ocells que han trobat morts als paranys, així com les 23 ballestes que havia col·locat el suposat furtiu per capturar-lo, són un pit-roig, nou pinsans, vuit cotxes fumades i una cuereta blanca.
Les caderneres, les principals víctimes de la caça il·legal d'ocells a Catalunya
Els darrers mesos s'han fet diferents actuacions de diferents cossos que es troben a territori català per intentar acabar amb la caça il·legal de fringíl·lids. Tanmateix, han tornat a caure en paranys que, en molts casos, els fan agonitzar fins a la mort. És el cas del passat novembre on els Agents Rurals van identificar i denunciar dos individus per capturar aus amb el mètode de varetes amb vesc, una art de caça totalment prohibida, a Prats de Lluçanès. Les llefiscoses varetes s'adhereixen a les potes o les plomes i l'agonia comença, sense que l'animal, tot i fer tots els esforços possibles, pugui escapar-se.
D'altra banda, també es va donar un cop molt important contra els caçadors de caderneres, una de les principals víctimes dels furtius a Catalunya, a Corbins (Segrià), a les quals caçaven amb el mètode de les xarxes japoneses, completament il·legal, en un camp de gira-sols. En aquest cas, van trobar 44 exemplars, vuit dels quals ja havien mort als paranys i van denunciar penalment un home per capturar més d'una quarantena d'ocells d'espècies protegides.
🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!