Aquest matí hi ha hagut un nou ofegament mortal a les platges de Catalunya, en específic a la de Sant Antoni de Calonge, al Baix Empordà. Els fets han tingut lloc poc després de tres quarts de dotze del matí, quan s'ha detectat que un home de 80 anys s'havia ofegat a l'aigua i el Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) ha mobilitzat dues unitats terrestres i una d'aèria, un helicòpter, per intentar salvar la vida del senyor, però ha estat impossible. Quan les dotacions han arribat al lloc dels fets, juntament amb d'altres dels Mossos d'Esquadra, han intentat ressuscitar l'ofegat amb maniobres de reanimació cardiopulmonar, però ha estat impossible.

L'home ha mort en una platja amb vigilància, que comptava amb socorrista i on onejava la bandera groga, encara que s'havia escollit aquest color no per l'estat del mar, sinó per la presència de meduses a l'aigua. Tant el servei de socorrisme com el SEM ha fet els possibles per assistir la víctima després d'aconseguir treure-la de l'aigua, portant l'helicòpter directament al mig de la platja, però era massa tard i no s'ha pogut impedir que l'octogenari perdés la vida.

Dinou ofegaments mortals aquesta temporada

Des que va començar la temporada de bany el passat 15 de juny ja hi ha hagut un total de dinou víctimes en ofegaments mortals a les platges de Catalunya. De moment ja en són cinc més que els que va haver-hi en tota la temporada anterior. El darrer cas va ser també a la Costa Brava, a Roses, on va morir una dona francesa de 79 anys que va perdre el coneixement dins l'aigua a la platja de la Punta. Des de Protecció Civil de la Generalitat es recorda la importància d’extremar les precaucions a les platges, piscines i aigües interiors, i repeteixen que és molt important avisar al servei de socorrisme o a emergències si algú no es troba bé o té problemes dins l'aigua.

🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!