Aquest matí una dona francesa de 79 anys ha perdut la vida a la platja de la Punta, a Roses (Alt Empordà).  Segons Protecció Civil, el telèfon d'emergències 112 ha rebut l'alerta quan faltaven pocs minuts per a les onze del matí, sobre una dona que havia perdut el coneixement dins l'aigua i en aquell moment era atesa pel servei de socorrisme. 

La platja de la Punta ha estat desallotjada per la Policia Local de Roses amb la finalitat d'intentar reanimar la dona. El Servei d'Emergències Mèdiques (SEM) hi ha enviat una unitat terrestre i un helicòpter. Malgrat els esforços, els efectius no han pogut salvar la vida de la víctima. Els Mossos d'Esquadra s'han fet càrrec de l'aixecament de cadàver i han iniciat una investigació per determinar les causes de la mort, però segons fonts policials consultades per ElCaso.cat, la dona hauria mort ofegada

A la platja on han ocorregut els fets avui onejava la bandera verda, i hi ha servei de socorrisme. A més, es troba al centre de Roses, entre el port esportiu i la bocana de la riera de Ginjolers. Es caracteritza per tenir aigua poc profunda i transparent, on moltes famílies es banyen i hi practiquen esports aquàtics. 

Divuitena víctima mortal a les platges catalanes el 2025

Aquesta és la segona víctima mortal en el mes d'agost a Catalunya. L'anterior va ser una dona de 81 anys a la platja del Port de Llançà, a la Costa Brava. 

Fent un còmput total, la d'avui és la divuitena víctima mortal a les platges catalanes des del 15 de juny, data en què va començar oficialment la campanya de bany.  Aquesta xifra suposa un increment de quatre víctimes respecte a les mateixes dates de l'estiu passat, que va acabar registrant un total de disset víctimes en tota la temporada de bany

Protecció Civil recorda que cal extremar les precaucions a les platges i piscines i reitera la importància d'alertar el 112 en cas que algú es trobi malament o tingui dificultats per sortir de l'aigua. 

🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!