Un adolescent de 15 anys es troba ingressat en estat crític a l'hospital després d'haver saltat des del balcó de casa seva, a la Ràpita (el Montsià), el passat dilluns 20 de febrer. El noi, abans de saltar, va deixar una nota de comiat en la qual explicava que volia llevar-se la vida per les constants burles i insults que rebia a l'institut a causa del seu autisme.
Es va llançar des de 14 metres
L'adolescent ha sobreviscut amb prou feines de la caiguda. El balcó està situat a una altura de 14 metres i, a conseqüència de l'impacte, es va fracturar els dos braços, les dues cames, així com dues costelles i dues vèrtebres. Els pares es van adonar del que havia passat i van trucar immediatament als serveis d'emergències. Els sanitaris del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) el van poder estabilitzar i traslladar d'urgència a l'hospital més proper, on ja ha estat sotmès a diverses cirurgies.
A la carta que va deixar enrere, el noi explicava que "no volia continuar vivint en un món on la gent dolenta és aplaudida i les persones sensibles, nobles i de bon cor sempre surten perdent". La víctima té un cert grau d'autisme que li causa tenir dificultats a l'hora de relacionar-se amb altres persones. Però, segons el seu pare, "és molt intel·ligent i s'adona de tot el que l'envolta".
Motiu de burla per tenir autisme
Així, el jove era plenament conscient de les burles dels seus companys de classe. “Aquest tio és un rarillo”, “mira’l com es mou”, “no es relaciona amb ningú” eren comentaris que rebia cada dia i que li provocaven molt de malestar social. Cada dia es trobava sol al pati de l’escola, i s’amagava a la biblioteca per evitar ser insultat per la resta d’adolescents, fins que no va poder aguantar més i va prendre la dràstica decisió de saltar pel balcó.
El pare del menor ha explicat en un missatge a través de les xarxes socials que el seu fill, tot i que crític, està estable i vol “començar una nova vida per poder explicar la seva experiència i conscienciar els adolescents que amb la seva actitud poden provocar aquest tipus de situacions”.