Tots demanem cada vegada més productes perquè ens els lliurin a domicili. Aquesta acció, que s'ha convertit en quotidiana i comuna a gairebé totes les llars, ha fet que els defraudadors hagin vist un nínxol de mercat per poder cometre els seus delictes i treure el màxim partit monetari possible. Tant és així que ja s'han donat molts casos d'estafes a través de missatges de text en els quals s'informa que un paquet no ha pogut ser lliurat per diversos motius i, en la majoria d'ocasions, s'adjunta un missatge. Abans de tot: mai no s'ha de clicar en l'enllaç, almenys sense comprovar abans la veracitat del remitent.

El suposat estafador comença dient que l'adreça d'enviament és incorrecta i, per això, se'ls adjunta un enllaç per derivar-los a la pàgina corresponent per introduir les dades correctes. En molts casos, l'URL està composta per paraules similars a les de les grans empreses de transport de paqueteria, siguin públiques o privades, però amb petites diferències per a les quals cal fixar-se molt si no es vol caure en l'engany. Aquest tipus d'estafes ja són comunes, no només a Espanya, sinó a tot Europa, i els diferents cossos policials aconsellen actuar amb prudència.

Consells per evitar ser víctima d'una estafa

Per exemple, fa anys que, la Policia Nacional, alerta que s'hi han detectats enviaments massius i fraudulents de missatges de text amb aquesta tècnica coneguda com a SMSing. Per això, per evitar l'estafa, recomanen fer atenció en rebre un missatge desconegut i si realment és l'empresa de paqueteria (que normalment acostuma a utilitzar altres vies de contacte) i no actuar impulsivament punxant als enllaços. En qualsevol cas, si s'és víctima de l'estafa o se sospita que s'ha estat, el primer que cal fer és contactar o denunciar els fets i, també, els missatges potencialment perillosos. Mai no s'hi ha d'accedir.