Netflix ha anunciat aquesta setmana la seva ruptura amb la companyia de Mark Zuckerberg, Facebook, que implica una acció que ja no podrem dur a terme si tenim el servei de streaming. Encara que no han detallat el motiu del final de la seva relació, han advertit els usuaris que el pròxim mes de maig ja no es podrà, per exemple, utilitzar fotos del nostre perfil de Facebook per posar-les en el nostre perfil del compte.

Netflix adverteix sobre un nou canvi imminent

La plataforma de sèries i pel·lícules ha anunciat que aquesta funció desapareixerà per complet i adverteix els subscriptors de què canviïn la foto per una de les predeterminades de Netflix abans que la mateixa aplicació ho faci de forma automàtica el pròxim 2 de maig, quan entrarà en vigència la pèrdua d'aquesta funció, tal com ha explicat la companyia. Ho ha fet per correu electrònic, on ha detallat: "Les connexions amb els perfils de Facebook ja no s'admetran a Netflix".

Netflix

Netflix adverteix sobre un nou canvi / Arxiu

Això vol dir que no es podrà enllaçar el compte de Netflix a la de Facebook i adverteix que el pròxim 2 de maig l'empresa administrarà aquesta connexió, inclòs el canvi de la foto de perfil, i sense tenir cap efecte en la resta de funcions de la plataforma de streaming més famosa. Si no fem nosaltres mateixos el canvi de la foto de perfil per una de les icones predeterminades, serà l'empresa qui ho faci automàticament.

I malgrat que no hi ha un comunicat públic que detalli la ruptura amb Facebook, se sospita de diverses possibilitats. Des dels continus escàndols de dades d'usuaris venuts, fins a l'antiquat de la plataforma, que està pràcticament reduïda a les persones de més de 40 anys, passant per les acusacions que la companyia danya els nens i provoca divisió en la població, tal com acusava l'exempleada Frances Haugen en els tribunals dels Estats Units.

Trenca amb Facebook i ja no podràs fer això

A més, l'octubre passat sortien a la llum uns documents interns que demostraven la fugida massiva dels joves de la xarxa social de Zuckerberg, que a més s'ha fet extensiva a Instagram, una de les plataformes més populars, que ara perd usuaris que migren a altres xarxes socials com TikTok, en la qual tothom pot ser viral i aglutina milers de temàtiques, gustos i tipus de vídeos. Tanmateix, Meta, com es diu ara Facebook, continua intentant expandir-se.

Xarxes socials mòbil / PxFuel

Netflix ha anunciat la seva ruptura i col·laboració amb Facebook / PxFuel

Així, ha creat fins i tot la seva pròpia plataforma de compravenda de segona mà, Facebook Marketplace, que aquesta mateixa setmana es feia viral després d'un regateig fallit. Va ser Twitter l'encarregada de difondre unes captures de pantalla en les quals es veia el xat entre un comprador i un venedor. L'article en qüestió: un ordinador portàtil d'Apple, un MacBook, a la venda de segona mà per 700 euros. El potencial comprador, després de regatejar 500 euros, es va emportar una desagradable sorpresa que ha fet viral la conversa a través del xat de Facebook.