Una persona ha mort aquest dimecres a la tarda en caure sobre el motor en marxa d'un avió a l'aeroport d'Amsterdam-Schiphol (Països Baixos). L'aeronau que ha provocat el "tràgic incident", segons ha anunciat l'aeròdrom i la gendarmeria neerlandesa, estava operada per la companyia KLM i va ser presenciat pel gairebé centenar de passatgers que hi havia en aquells moments a bord. "Hi va haver un horrible incident al qual una persona ha caigut al motor d'un avió", ha alertat Schiphol a X (antic Twitter) sobre dos quarts de cinc de la tarda.

L'avió anava a volar a Dinamarca abans de l'accident mortal

Poc abans que l'aeroport de Schiphol anunciés el suposat accident mortal, la gendarmeria neerlandesa ja havia informat sobre els fets i que nombrosos passatgers havien estat testimonis de l'incident juntament amb part de la tripulació. Els viatgers d'aquest avió operat per KLM han estat portats fora de l'aeronau i han estat atesos pels serveis de suport i assistència. L'aeronau, un Embraer 190 amb una capacitat màxima de 100 persones i que s'utilitza fonamentalment per vols curts com aquest amb codi KL1341, estava realitzant les tasques a les pistes per enlairar-se cap a Billund, a Dinamarca.

En una primera reacció, Mark Harbers, ministre neerlandès en funcions d'Infraestructura, va parlar de "notícies terribles" i va expressar les seves condolences als familiars i testimonis. L'accident no té de moment conseqüències per als moviments de vols cap a i des de l'aeroport d'Amsterdam-Schiphol, segons el Control de Trànsit Aeri dels Països Baixos.

La tragèdia aèria de Los Rodeos de KLM i Pan Am

Respecte a accidents mortals als aeroports, la tragèdia aèria més gran de la història va succeir el 27 de març de 1977 després de col·lidir un Boeing 747-206B operat per la neerlandesa KLM i un Boeing 747-121 de la estatunidenca Pan Am a l'aeroport de Los Rodeos, a Tenerife. El xoc es va produir quan l'avió de KLM va iniciar l'enlairament mentre que el de Pan Am, embolicat a la boira, encara era a la pista i a punt de sortir al carrer de rodatge. La investigació realitzada per les autoritats espanyoles va concloure que la causa principal del sinistre va ser la decisió del capità de KLM d'enlairar-se, admetent l'aerolínia holandesa poc després que el seu equip va ser responsable de l'accident que va deixar 583 morts i 61 ferits.