Nou accident laboral mortal a Catalunya. L'operari d'una empresa de manteniment ha mort aquest divendres al matí en quedar atrapat en una grua de gran tonatge a la fàbrica de Celsa a Castellbisbal, al Vallès Occidental. Els fets han tingut lloc al voltant de les deu del matí, quan una empresa subcontractada estava fent una operació de manteniment i la grua, per causes que encara es desconeixen i que s'estan investigant, s'ha mogut de manera inesperada i ha deixat atrapat el treballador a uns trenta metres d'alçada de forma tràgica i posant fi a la seva vida.

Ràpidament, els treballadors que eren a l'interior de la fàbrica de Celsa han avisat dels fets als serveis d'emergències i fins a la nau industrial s'hi han desplaçat diverses dotacions dels Bombers de la Generalitat i efectius del Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM), així com diverses patrulles de Seguretat Ciutadana i d’Investigació dels Mossos d'Esquadra de la comissaria de Rubí. Malgrat els esforços dels professionals sanitaris per salvar la vida de l'home, ja no s'ha pogut fer res per ell i s'ha acabat confirmant la seva defunció.

S'ha activat un psicòleg per als treballadors que han presenciat l'accident

Els Mossos d'Esquadra han obert una investigació sobre els fets per esclarir que ha passat i, d’acord amb els protocols habituals en accidents laborals amb víctimes mortals, s'han posat els fets en coneixement del jutjat d’instrucció en funcions de guàrdia de Rubí i del Departament d’Empresa i Treball. Per la seva banda, l'empresa Celsa ha activat un servei de suport psicològic per als treballadors que han viscut de prop l'accident, tant de la seva plantilla com de l'empresa subcontractada a la qual pertanyia la víctima mortal i que s'encarrega de fer aquestes tasques de manteniments de manera habitual.