Hi ha moltes històries de superació, de persones que van passar de tenir molt pocs recursos i s'han convertit en milionaris gràcies a la seva perseverança, un producte trencador i innovador o per ser al lloc correcte en el moment adequat. Encara que no és el normal, quan passa l'opinió popular ho destaca positivament.

El confinament va ser un període de temps que van aprofitar diverses persones per començar una nova aventura empresarial. És per això que a partir d'aquells mesos que passem tancats molta gent va aprofitar per abocar-se a noves idees i projectes.

Un dels sectors en els quals hi va haver més creixement és en el d'internet i la comunicació. Durant el confinament moltes persones van decidir obrir un canal de Twitch o començar a pujar vídeos a YouTube o obrir un compte en TikTok. Un exemple d'aquest creixement a les plataformes digitals és el popular streamer Ibai Llanos.

La jove que s'ha fet d'or

Recentment s'ha popularitzat la història de Maisie Crompton, una jove britànica de 19 anys que treballa en un supermercat i ara dirigeix la seva pròpia empresa amb què ha aconseguit xifres milionàries i ha despertat l'admiració de milers de persones per la seva capacitat d'emprendre amb un model d'èxit.

La jove britànica treballava en el Waitrose, una cadena de supermercats, i en el confinament va decidir començar a brodar per entretenir-se. Aviat es va adonar que tenia talent per al disseny i la composició. A més, diverses persones li van començar a preguntar per les seves creacions.

Bolso Instagram

Una de les bosses de Crompton / Instagram

La primera persona que va creure en el seu nou projecte va ser la seva àvia, que li va deixar diners perquè Maisie comprés els materials que necessitava per començar a produir els seus productes. Els va començar a vendre a Depop, una pàgina molt popular de venda online, fins que va esgotar les seves existències en molt poc temps.

Actualment, gestiona les seves pròpies vendes a través de la seva pàgina web i guanya uns 14.000 euros al dia venent les seves populars bosses. És una xifra enorme tenint en compte que tenen un preu d'uns 20 euros.

Va comentar les seves sensacions sobre com va començar amb la seva empresa: "En el confinament estava treballant en un supermercat i m'avorria molt en el meu temps lliure. Vaig tenir una idea per començar a brodar. Vaig començar una sèrie en el meu compte de TikTok en la qual vaig compartir la meva idea amb tots i va sortir bé. Vaig documentar el procés des de la gestació de la idea, la creació, fins a l'obtenció dels materials per iniciar el lloc web", va dir.

Una gran estratègia de comunicació

Maisie Crompton no s'ha limitat a gestionar la seva botiga de bosses. També ha creat un entorn digital de comunicació a través de diverses plataformes i xarxes socials per publicitar els seus productes i guanyar més presència a internet.

Crompton té més de 176.000 seguidors en TikTok, 22.000 a Instagram i prop de 7.500 subscriptors en YouTube. Gràcies a aquest sistema té les seves xarxes socials connectades i publicita algunes d'elles amb publicacions en les altres, pel que es retroalimenten i li generen noves vendes.