Un agent de la Policia Local de Vilafranca del Penedès ha pogut evitar que estafessin una persona gran del municipi gràcies a la seva ràpida intervenció. El policia, un caporal del cos local, va detectar ràpidament unes persones que estaven implicades en una estafa, va deduir que intentaven enganyar una altra persona i va actuar per evitar que deixessin un altre avi sense diners.
Els fets van tenir lloc el dimarts 21 d'abril, cap a les 11 del matí, quan un caporal de la Policia Local que estava fora de servei, fent esport, va veure un vehicle amb matrícula francesa aturat al carrer la Múnia, el mateix cotxe que, dies abans, havia estat relacionat amb una estafa que una parella havia fet a una persona gran en què havien aconseguit robar-li 5.000 euros. L'engany era molt senzill: la parella circulava pels carrers, s'apropava a un altre cotxe, conduït per una persona gran, i li deien que els havia donat un cop. Els estafadors confonien la víctima i l'obligaven a fer gestions amb l'asseguradora; així aconseguien les seves dades i podien robar-li els diners.
Atrapats in fraganti
Quan va veure el cotxe i va relacionar els fets, el caporal va avisar els companys de servei. Una patrulla es va desplaçar fins al lloc dels fets i va trobar la parella en qüestió, parlant amb una persona gran. Quan els agents van preguntar que passava, la víctima els va explicar que s'havien inventat que els havia donat un cop amb el cotxe i que volien les dades de l'assegurança. Quan els va dir això, els policies van saber immediatament que es tractava d'un nou intent de frau i van detenir la parella abans que aconseguís enganyar l'altre conductor. Des de la Policia Local de Vilafranca del Penedès, recorden que s'ha de desconfiar de qualsevol persona desconeguda que ens demani les nostres dades o diners, sigui en persona o a través de correus, trucades telefòniques o qualsevol altre mètode.
