Els Mossos d'Esquadra han detingut uns lladres que van assaltar diversos cops la mateixa empresa de Jorba, a l'Anoia, en pocs dies de diferència i que van estar a punt d'atropellar un agent de la policia catalana quan fugien del tercer robatori. Aquest va tenir lloc el passat 2 d'octubre i va ser el responsable de l'empresa qui va alertar els Mossos que hi havia un vehicle sospitós a la zona. Quan hi van arribar, l'home va avisar als agents que li faltaven nou motors industrials que algú s'havia endut de la nau.

Els agents estaven fent les gestions corresponents quan van veure que se'ls acostava el vehicle sospitós, amb quatre ocupants a l'interior, i van fer indicacions al conductor perquè s'aturés. No obstant això, va accelerar de cop i va fugir a gran velocitat, fins al punt que un dels agents va haver de saltar i esquivar-lo per no ser atropellat. Immediatament, es va demanar reforç i diverses patrulles més es van traslladar cap al lloc. Al mateix temps, també es va alertar les diferents policies locals de la zona. Poc després, la Policia Local d'Igualada va localitzar el cotxe abandonat al carrer Gran Bretanya i els Mossos, en fer recerca pels voltants, van poder localitzar dos dels ocupants i els van detenir.

motors robats jorba
Els lladres es van endur nou motors de l'empresa. / CME

El cotxe era robat i ja havien assaltat la mateixa empresa de Jorba

Un cop detinguts, els agents van escorcollar el vehicle i van trobar-hi els nou motors que s'acabaven de robar a l'empresa de Jorba. A més, es va poder comprovar que el cotxe havia estat sostret el 20 de setembre. Ja a comissaria, els investigadors van poder relacionar els dos individus amb dos robatoris idèntics que havien tingut lloc a la mateixa empresa pocs dies abans. En tots tres casos, els autors van accedir al recinte de l'empresa forçant la tanca i la porta d'accés per acabar enduent-se motors i materials. Per aquest motiu, han estat acusats de tres robatoris amb força. Part del material sostret es va localitzar en una deixalleria i ha estat retornat al seu propietari.

Un tercer implicat, el conductor, va poder ser detingut l'endemà com a presumpte autor dels delictes de robatori i furt d'ús de vehicle, atemptat contra agents de l'autoritat i un delicte contra la seguretat del trànsit per no haver obtingut mai el permís de conduir. Els tres detinguts, tres homes, de 31, 39 i 46 anys de qui no se n'ha facilitat la nacionalitat ni els antecedents, han estat posats a disposició judicial, mentre que la investigació es manté oberta per intentar localitzar el quart implicat en el robatori.

🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!