Susana Molina, guanyadora de Gran Hermano 14 i exconcursant de La Isla de las Tentaciones, s'ha vist de nou embolicada en polèmica. La seva iniciativa empresarial al costat de la seva parella, Guillermo Valle, anomenada Viveapp, ha rebut una allau de crítiques.

La polèmica iniciativa de la guanyadora de Gran Germà 14

I no hi ha per menys, ja que l'influencer va fer una campanya de promoció de la iniciativa molt difusa que ha incendiat les xarxes. I és que ella mateixa va dir que la seva empresa era per a "benefici de tots". L'aplicació serveix per gestionar intercanvis entre marques que vulguin visibilitat en xarxes socials i influencers.

Pujar tres stories a Instagram -publicació que s'elimina automàticament després de 24 hores- sobre un restaurant o lloc a canvi de menjar gratis o accedir a esdeveniments i activitats. D'això es tracta Viveapp, però no és per a tothom, ni de bon tros.

Allau de crítiques a Susana Molina per elitista

Realment el benefici és per als influencers, que gaudeixen gratuïtament de les experiències a canvis de donar visibilitat a les empreses. Perquè a la resta de les persones normals, el "benefici" no és cap altre que veure'ls a través d'una pantalla com de bé s'ho passen als llocs on van gratis.

Susana Molina / Instagram

Susana Molina / Instagram

Després de la presentació de la Susana a les seves xarxes, els seus seguidors esperaven que el projecte inclogués tothom i que podrien formar part de l'elit d'Instagram, però en intentar registrar-se, sorpresa: accés denegat.

A més, només està disponible per a usuaris d'iPhone, encara que a la mateixa botiga d'Apple ja compta amb una mala nota, de 2,3 sobre 5 estrelles, i més de 60 comentaris criticant-la.

Una app "per a tothom" només per a influencers

"Pretenen vendre que el beneficiat ets tu, persona pobra i sense engagement, que pots veure per Instagram aquests meravellosos plans amb descompte mentre l'influencer s'omple les butxaques a la teva costa. Tingueu un mínim d'ètica, no tot val", diu una de les ressenyes.

De moment, Viveapp només es pot utilitzar a Madrid, on BiBo, el restaurant del xef Dani García, ha estat el primer local a entrar a la plataforma, on ja hi ha uns altres 12 serveis i 127 influencers que van des de 20.000 seguidors al milió, detalla l'empresa a Vanitatis.

Mala puntuació a l'Apple Store i excuses

Davant de l'allau de comentaris negatius, l'empresa ha reconegut públicament que el problema va ser la promoció de l'app.

Molina s'excusava en un primer moment en què el "per a tothom" es referia que "l'objectiu final és recomanar plans i experiències supertop... Encara que no sigui accessible per a tothom, els plans sí que ho són".

El ridícul aclariment de l'influencer telecinquera li va valer una nova dutxa de crítiques, per la qual cosa l'empresa va haver d'aclarir la situació amb un comunicat oficial en xarxes socials.

Ser o no ser influencer, aquesta és la qüestió

El mitjà citat, en una entrevista amb el CEO i parella de la Susana, Guillermo Valle, detalla que "cada empresa estableix les condicions de la seva col·laboració i els influencers poden sol·licitar-la des de l'app".

Però, qui és influencer i qui no? L'empresari explica que els perfils col·laboradors s'analitzen partint de dades com el nombre de seguidors, encara que l'última paraula la té l'empresa col·laboradora en funció del que busquin.

Es defensen també que, "en certa manera, intentem ajudar a millorar la imatge del sector, afectada per l'abús i la mala praxi d'alguns dels seus integrants", referint-se a les col·laboracions no pagades que molts usuaris d'Instagram han fet de forma irregular.