Alex Orchin, un home de Wivelsfield, un poble del sud-est d'Anglaterra, afirma que té un mètode infal·lible perquè no l'afecti la pujada del preu de la gasolina. El seu peculiar truc és que condueix el cotxe més petit del món, un Peel P50 de color blau.

Orchin és un col·leccionista d'automòbils i aquest Peel P50 és una de les peces més peculiars que tingui al seu garatge i diu que últimament l'està utilitzant molt per desplaçar-se, ja que els preus de la gasolina han augmentat considerablement en els últims mesos i en tenir un petit dipòsit, l'omple fàcilment.

Les dimensions del cotxe són extremadament reduïdes, mira 134 cm de llarg, 100 cm d'alt i 98 cm d'ample, òbviament té únicament un seient disponible i el tanc de gasolina té una capacitat de 5 litres, per la qual cosa el pot omplir per unes 7 lliures (uns 8,26 euros).

Les característiques del cotxe

Es tracta d'un vehicle molt peculiar, a la seva única porta té un missatge escrit que resulta molt còmic: "El viatge més gran de la Gran Bretanya al cotxe més petit del món". És un cotxe de tres rodes en el qual Alex no pot portar pràcticament res, ja que no té maleter.

No és el vehicle més còmode del món, Alex Orchin comenta que ha de tenir els genolls al costat del volant per conduir-lo i en tenir un motor molt petit i de poca capacitat no assoleix ni els 40 km/h. Únicament té tres marxes i no pot fer marxa enrere, encara que té una nansa en la seva part posterior per arrossegar-lo.

El P50 / Twitter

Es tracta d'un model que la marca Peel Engineering Company va llançar al mercat el 1962 i va estar disponible durant tres anys. És l'automòbil més petit de la història, pesa 59 kg i el seu preu és més alt del que podríem imaginar, se'n poden comprar alguns de segona mà per uns 10.000 euros, però de la versió moderna que va sortir al mercat el 2012. El 2016, als Estats Units se'n va subhastar un d'antic en perfectes condicions per 160.000 euros.

El 2012 van llançar al mercat un nou model imitant a l'antic, encara que amb característiques diferents. Tenia un motor més potent i estava disponible en versió elèctrica, la mida havia augmentat considerablement, perquè poguessin entrar a l'habitacle del vehicle dues persones.

Per què el va comprar Alex Orchin?

Els companys de The Sun van entrevistar Orchin i li van preguntar per aquest curiós vehicle: "Sempre m'han interessat els cotxes antics, antics i inusuals des que era nen. Aquest cotxe no li agradava a ningú de la meva família", comenta.

Encara que també va explicar que no va ser fàcil comprar aquest model, ja que n'hi ha pocs i els seus preus poden variar molt: "Em vaig obsessionar amb la idea de tenir un P50 sol perquè era molt petit, però quan vaig veure que l'original costava 100.000 euros. Per sort, fa uns quatre anys l'hi vaig comprar a un home d'Illa de Man que havia aconseguit un model únic inspirat en la versió clàssica d'aquest cotxe".

El 2021 va fer una enorme ruta de gairebé 2.400 km amb el P50. En ella, va recaptar gairebé 12.000 euros que va destinar a causes benèfiques. Explica que aquest cotxe crida més l'atenció que altres d'esportius o grans furgonetes: "He tingut molts cotxes i cap d'ells no crida tant l'atenció com aquest".