El famós programa de Pablo Motos, El Hormiguero, fa ja setze anys que s'emet en antena. Al llarg de la seva història ha pastat audiències milionàries, malgrat el canvi de canal el 2011 de Cuatro a Antena 3 i del canvi constant de col·laboradors. El conegut talk show, també discutit pel seu personatge principal i l'humor una mica passat de moda de les formigues Trancas i Barrancas, fa ara cinc anys que perdia el conegut com a Hombre de Negro, Pablo Ibáñez, que tenia una secció d'art i ciència.
Què va ser del famós Hombre de Negro de 'El Hormiguero'?
Caracteritzat per la seva literal vestimenta completament negra i unes ulleres de sol fosques permanents, començava el 2006 la seva aventura a la televisió, encara que ni de bon tros havia estudiat per ser el personatge en qui es convertiria. Segons s'ha pogut saber, va estudiar Ciències Econòmiques i Empresarials a Madrid i Alemanya, però poc després començava a enamorar l'audiència amb el seu misteri i les seves increïbles aparicions en el programa de Pablo Motos.
De fet, és un dels col·laboradors que més anys va durar, en concret dotze, fins que el 2017 es va acomiadar de les formigues i dels platós d'Antena 3 per emprendre projectes personals pel seu compte, malgrat la insistència de la productora a allargar el contracte. "El Hormiguero està en el seu millor moment, líder d'audiència i fent història a la televisió, però per a mi és el moment d'emprendre nous desafiaments", escrivia en el seu moment a les seves xarxes socials per fer pública la seva marxa.
Projectes televisius i negocis fallits
Els seus nous desafiaments van passar per participar a Bailando con las estrellas, on va quedar clar que la dansa no era el seu punt fort encara que va durar fins a la sisena gala, donant-se per "més que satisfet". Seguint en la línia de Televisió Espanyola, es va embarcar juntament amb el presentador Roberto Leal -també imatge del programa de ball de celebritats- en el format Vaya Crack, que buscava la persona més intel·ligent d'Espanya, encara que després d'una temporada no s'ha tornat a saber res.
De la televisió d'abast nacional va passar a canals autonòmics, participant en Atrápame si puedes Celebrity, un concurs de Telemadrid en el qual el premi era destinat a una finalitat benèfica, una cosa que Pablo Ibáñez, el nom real del conegut Hombre de Negro, coneix de primera mà. I és que, malgrat la seva aparença d'home dur a El Hormiguero, un dels seus vessants més forts és la solidaritat, que canalitza a través de la fundació Juegaterapia.
Sembla que els seus projectes televisius minven, així com el negoci en el qual va invertir al costat de Pilar Rubio el 2017, la marca de roba Like Father Like Son!, que venia roba a conjunt perquè pares i fills poguessin vestir igual. De venda a El Corte Inglés, l'enllaç a la botiga online dona error 404: pàgina trobada, per la qual cosa es dedueix que no ha estat èxit en vendes. Des d'aleshores es desconeix en què treballa a part de les seves escasses aparicions en televisió, i de la seva vida privada se sap que està casat i té tres fills.