Els Mossos d'Esquadra i la Policia Local de Sant Pere de Rodes, al Garraf, van detenir el passat dimarts 23 de setembre una persona en un supermercat acusada de tràfic de drogues. Després de l'actuació, des de l'Ajuntament van decidir penjar-ho a les seves xarxes socials per mostrar a la població la tasca que els cossos de seguretat feien a la ciutat, però, si la idea era rebre felicitacions, clarament els va sortir el tret per la culata. Les publicacions, especialment a Instagram, es van omplir de gent queixant-se pel narcotràfic que hi havia al municipi, acusant els governants i els policies de no fer la seva feina i deixar que la droga circuli lliurement per la ciutat, destacant l'actuació d'un delinqüent en particular que s'ha convertit ja en un personatge famós a la ciutat.

Tot va començar el dimarts, quan entre els Mossos i Policia Local es va poder detenir un home acusat d'un delicte de tràfic de drogues en un supermercat. En l'operatiu conjunt hi van participar vuit agents de la Policia Local, cinc efectius de la Policia Nacional i gossos especialitzats en la detecció de drogues. Gràcies a l'actuació es van detectar dins el local, que ja havia estat investigat en altres ocasions, diversos paquets amb drogues diferents i diners fraccionats.

Drogues requisades durant l'operatiu / Ajuntament de Sant Pere de Ribes

Crítiques a les xarxes

L'èxit de l'operació, que havia permès retirar les drogues del carrer, va impulsar l'Ajuntament a fer un comunicat a les xarxes, una decisió que va tenir una rebuda ben negativa. Aprofitant que es parlava del tràfic de drogues, desenes d'usuaris van comentar la publicació queixant-se que l'Ajuntament i la Policia Local no feien prou per parar els peus dels delinqüents, especialment d'un en particular. La majoria dels comentaris estaven d'acord en el fet que hi ha un noi que es dedica a vendre droga per la ciutat i que tothom n'està al corrent. Segons relaten els veïns, es tractaria d'un noi jove que destaca perquè porta un mocador al cap i una gorra, i per desplaçar-se pel municipi venent drogues utilitza un patinet elèctric. Segons insinuen els comentaris, es tractaria d'un noi jove d'origen marroquí, i, precisament degut a aquestes acusacions, l'Ajuntament ha respost a la publicació dient que no tolerarà amenaces ni comentaris discriminatoris, que es tracta d'un delicte i, com a tal, informaran la policia si és necessari.

Sigui com sigui, el que ha quedat clar és que els veïns de Sant Pere de Ribes estan farts del tràfic de drogues i la delinqüència al carrer, un problema que, desafortunadament, no és exclusiu del seu municipi, sinó que afecta a tota Catalunya. Diversos ajuntaments han arribat a queixar-se que la labor dels seus policies és inútil, no perquè ells no treballin bé, sinó perquè quan els detinguts passen a disposició judicial són posats en llibertat de forma immediata i, l'endemà mateix, ja els tornen a trobar delinquint sense cap mena de por, ja que, amb els seus nombrosos antecedents, saben perfectament com funciona el sistema. 

🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!