La investigació duta a terme per la Guàrdia Urbana de Barcelona sobre l'accident en què va morir un motorista a la Travessera de Dalt ha conclòs que va ser provocat per un agent del cos municipal que conduïa un cotxe no logotipat i estava de servei. Així figura en l'informe que la Unitat d'Investigació i Prevenció d'Accidentalitat (UIPA) ha entregat aquest divendres al jutjat d'instrucció número 4 de Barcelona, tot i que el magistrat va derivar fa uns dies el cas a la Guàrdia Civil. D'aquesta manera, segons explica Betevé, l'atestat coincideix amb la versió de la família de la víctima, que assegurava que havia estat el cotxe de la Guàrdia Urbana qui havia envestit al motorista.
L'agent va cometre una infracció i va provocar l'accident
L'informe elaborat per la mateixa Guàrdia Urbana de Barcelona apunta que va ser un dels seus agents el culpable de provocar l'accident a causa d'una infracció greu en fer un gir de forma imprudent a la cruïlla entre la Travessera de Dalt i el carrer Verdi, al districte de Gràcia de la ciutat. Els fets van tenir lloc cap a les sis de la matinada del 26 de gener i, fruit de l'impacte, el motorista va quedar greument ferit amb una fractura al crani. Va ser traslladat a l'Hospital Clínic, on va acabar morint quatre dies després, el 30 de gener, per la gravetat de les ferides.
El fet que passessin quatre dies entre l'accident i la mort del motorista fa que no es consideri com a víctima d'un accident de trànsit i no figuri com a tal als registres oficials. Segons el criteri establert per la Direcció General de Trànsit (DGT), que fan servir tots els cossos policials, per a considerar-se una víctima d'accident de trànsit, la mort s'ha de produir a l'acte o durant les següents 24 hores. En el cas d'estar més de 48 hores en un centre hospitalari, es registra com a molt greu i es manté així encara que després la víctima acabi morint.