Tenir el vehicle en bon estat no només serveix per passar la ITV, sinó també per anar més tranquil en general. Si no, que els ho diguin als dos veïns de Girona que han caçat amb 40.000 euros de cablejat de coure robat, i tot per tenir la furgoneta en mal estat. Els dos joves, de 25 i 27 anys, la nacionalitat dels quals no ha estat revelada, han estat aturats per la Guàrdia Civil per l'aspecte del vehicle i, en inspeccionar-lo, han vist que estava ple de coure robat. Tots dos han quedat detinguts per un delicte de receptació, que consisteix a tenir material robat quan se sap que no ha estat aconseguit legalment.

Els fets van tenir lloc el passat dilluns 9 de febrer a Fraga, a Osca, a prop de la frontera amb Catalunya. Una patrulla del Destacament de Trànsit de la Guàrdia Civil de Fraga estava fent un servei de vigilància i control a l'autopista AP-2 quan va veure com s'apropava una furgoneta. Els agents es van fixar en el vehicle i van adonar-se que tenia una anomalia a la carrosseria, perquè no estava en molt bon estat. A causa d'això, els policies van demanar-li que s'aturés per inspeccionar la furgoneta, una decisió que va condemnar els dos ocupants del vehicle.

40.000 euros en coure robat

Després de la detenció del vehicle, la patrulla va identificar els seus dos ocupants, tots dos veïns de Girona, i van veure una cosa que els va sobtar. Dins de la furgoneta, a la zona de càrrega, hi havia un munt de cablejat de coure que tenia clars indicis d'haver estat manipulat, és a dir, que l'havien robat d'algun lloc. Els lladres li havien tret el cobriment i l'havien agrupat en paquets. Els policies van intervenir el material trobat, que en total arribava als 2.335 quilos de cablejat de coure, amb un valor estimat en el mercat d'uns 40.000 euros. Ara continuen investigant si hi ha més persones involucrades i aquells dos eren només els transportistes, motiu pel qual se'ls acusa de receptació i no de robatori.

🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!