L'empresa Fitbit, propietat de Google, que distribueix rellotges intel·ligents, ha hagut de retirar 1,7 milions dels seus dispositius del model Ionic per les múltiples queixes per cremades que han rebut arran del sobreescalfament que han detectat en centenars dels rellotges. Per saber si tenim un dels Ionic retirats del mercat caldrà seguir uns petits trucs, i així de poder exigir el reembors que ens pot correspondre.
Sembla que la funció de millorar la vida de l'usuari que solen exercir els rellotges intel·ligents, que mesuren passos, pulsacions i altres paràmetres de salut, així com en alguns casos es connecten a altres el nostre mòbil i ens permeten un gran ventall de possibilitats, se li ha escapat a Fitbit. La companyia propietat de Google ha anunciat que retirarà gairebé dos milions dels seus rellotges Ionic davant del risc de cremades.
Fitbit retira milions de rellotges per risc de cremades
I és que l'empresa ha rebut 174 queixes per sobreescalfament de la bateria del dispositiu i 178 lesions per cremades. Davant d'això, la companyia ha emès un comunicat en què asseguraven: "La nostra prioritat més important és la salut i seguretat dels usuaris Fitbit. Prendrem aquesta mesura perquè volem extremar les precaucions per als nostres usuaris". El model va sortir al mercat fa cinc anys, després de presentar-se el 2017.
Amb unes vendes que van assolir el milió d'unitats venudes als Estats Units i al voltant de 700.000 a la resta del món, l'empresa va acabar la seva producció el 2020. Amb preus que s'acostaven als 300 euros en funció de la botiga, els colors i les funcionalitats, incloïa opcions més que completes per als esportistes. Des de mesurament de distàncies i altitud fins a seguiment dels entrenaments, passant per calories, mesurament de el son i molt més.
Què faig si tinc un Fitbit Ionic?
La companyia, en el mateix comunicat, ha demanat els usuaris del rellotge que no l'utilitzin més i sol·licitin un reembors total del que els va costar en botiga, que a Espanya va tenir un preu de sortida de 349,45 euros. A més, els clients afectats podran exigir per un temps limitat, un descompte especial de fins al 40% en una selecció de rellotges, corretges i serveis Fitbit per substituir el perdut per aquesta retirada massiva del mercat. A Espanya podrem visitar la pàgina web d'ajuda de la companyia de Google o trucar al número d'atenció el client +34 911 23 13 60 per sol·licitar el reembors.
Com sé si tinc un Fitbit Ionic?
Per esbrinar si el model que comprem es tracta d'un dels que s'han retirat, podem comprovar la part posterior, on es veu el nom, que es marca amb la referència FB503. I, per a una detecció més fàcil, només haurem d'observar que tingui tres botons i una pantalla LCD amb color, a més de les opcions i funcionalitats descrites.