Un passatger d'un taxi de Barcelona ha resultat ferit després de xocar contra un Cabify aquest dissabte. Segons informa el portal web de Betevé i han confirmat els agents de la Guàrdia Urbana de Barcelona, el conductor del vehicle amb llicència VTC ha donat positiu en drogues.

El passatger té diverses ferides de consideració

Els fets han tingut lloc al voltant d'un quart de vuit del matí a la ronda del General Mitre de Barcelona, a l'altura de la cruïlla amb el carrer Saragossa. El taxi —que estava aturat en un semàfor en vermell— ha rebut l'impacte de la topada per la part del darrere. L'accident ha deixat el passatger del taxi ferit de consideració, amb contusions a les cervicals i a tot el cos. Segons informen els agents de policia, el conductor del Cabify ja ha estat denunciat per conduir sota els efectes de les drogues. Fins al lloc dels fets, a banda de la Guàrdia Urbana, també s'hi han desplaçat efectius del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM).

Els barcelonins, a favor dels vehicles amb llicència VTC

Segons una enquesta elaborada per Cabify entre el 13 i el 17 de juny, el 73% dels barcelonins aposta per una regulació que afavoreixi una convivència entre els taxis convencionals i els vehicles VTC. Segons la plataforma, només un 18 % dels enquestats es mostra en contra d’aquesta regulació perquè els VTC puguin mantenir l’activitat en els serveis urbans. D’altra banda, de l’estudi es desprèn que els VTC són l’opció preferida entre els menors de 30 anys per desplaçar-se, mentre que d’aquesta edat en amunt ho és el taxi. A l’enquesta hi van participar 750 residents a Barcelona i l’àrea metropolitana d’edats compreses entre els 18 i 65 anys.

Malgrat aquestes dades, el govern va aprovar el passat 5 de juliol un decret per regular aquest sector, que ha generat tantes desavinences amb els taxistes.

Requisits que hauran de complir

Alguna de les noves mesures que volen implantar poden complicar les coses a Cabify. La nova norma estableix, entre d'altres, que la longitud mínima dels VTC ha de ser de 4,90 metres, cosa que pràcticament només compleixen les furgonetes i els cotxes d'alta gamma i que deixa fora pràcticament tota la flota de Cabify, que té vehicles més curts. Segons calcula el govern, "més de la meitat" dels actuals 1.500 VTC en actiu a Catalunya —de les prop de 4.000 autoritzacions que hi ha— ja compleixen els nous requisits. "I els que no compleixin s'hauran d'adaptar", tal com va assegurar en el seu dia la directora general de Transports i Mobilitat, Mercè Rius.

Altres mesures són que el vehicle porti adscrit almenys un any i, en cas de ser nous, hauran de tenir els distintius ECO. A banda d'aquests nous requisits, continuen estant vigents el fet de passar 15 minuts, com a mínim, entre la contractació i la prestació del servei, no poder circular a la recerca de clients ni propiciar-ne la captació si no han estat contractats prèviament, tenir el permís de conduir amb, almenys, dos anys d'antiguitat i tenir una assegurança de responsabilitat civil que cobreixi fins a 50 milions d'euros, tal com també s'exigeix als taxistes.

Aquest nou decret incorpora sancions que poden anar dels 201 als 6.000 euros i, de moment, té una vigència de dos anys, prorrogables a dos més, a l'espera de disposar d'una llei reguladora del sector.