Detectat en diversos punts de Catalunya un nou mètode de robatori de coure. Els lladres, sabent que si són detinguts entraran i sortiran dels jutjats acusats, com a màxim, d’un furt, han optat per no haver de matinar i han dissenyat un pla que sembla que està funcionant. Es fan passar per operaris per obrir el clavegueram, a la vista de tothom, i anar traient el coure, que van carregant en furgonetes. Quan veuen que algú els mira malament, marxen. Avui, tal com ha pogut saber ElCaso.cat, se n’ha pogut conèixer un nou cas, just aquest matí, a Tarragona, concretament a la rambla Nova, a quarts de deu del matí.
Alertats pels veïns, els Mossos d’Esquadra s’han desplaçat al lloc dels fets en rebre un avís d’un possible robatori i, en arribar, s’han trobat amb un grup de persones que es feien passar per tècnics mentre carregaven el metall robat en furgonetes. N’han pogut detenir quatre, tots homes, de 29, 32, 41 i 47 anys, que acumulaven 13 antecedents per delictes semblants. Els Mossos d’Esquadra, en ser preguntats per aquest mitjà, no han volgut facilitar la nacionalitat dels arrestats, com és habitual, en un excés de zel per amagar informació a l’opinió pública.
Els lladres, en veure la patrulla dels Mossos, han recollit la paradeta, han pujat als dos vehicles que estaven carregant i han fugit pels carrers del centre de la capital tarragonina. Els agents han aconseguit aturar un dels vehicles, però l’altra furgoneta s’ha escapat dels agents en direcció al barri del Serrallo i, a hores d’ara, continua desapareguda. Dins el vehicle aturat hi havia quatre homes, els quals han quedat tots detinguts per un suposat delicte de furt, i la major part del botí: uns deu metres de cables de coure i plom que tenen un valor aproximat de 15.000 euros.
Robatoris per tot el país
Aquests fets no són aïllats. S’han denunciat arreu del país diversos robatoris de coure que segueixen aquest modus operandi: persones que es fan passar per operaris per fer-se amb el coure i endur-se’l en furgonetes a plena llum del dia. El mateix va passar a principis de mes a Tortosa, on es van robar més de mil metres de cablejat, o a Sabadell fa uns dies, on va sonar l’alarma després que es veiés un grup de persones emportant-se el material, com qui no vol la cosa, carregant-lo a la furgoneta enmig del carrer, rodejats d’unes tanques d’obres per dissimular, tal com es pot veure a les imatges que acompanyen aquesta notícia, a les quals ha pogut tenir accés ElCaso.cat.
Els Mossos sospiten que els lladres tenen un dels homes al clavegueram, que els va passant el coure als altres dos, mentre aquests el pugen a la part posterior de la furgoneta. A l’exterior, però, tenen un altre integrant que vigila. Si arriba la policia, o sospiten que estan a prop, com es veu al vídeo, fugen. Però no van massa lluny. En el vídeo de Sabadell, es veu com un dels suposats lladres marxa a peu, per tornar a seguir robant més tard.
🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!