Els Mossos d'Esquadra han detingut un home de 77 anys, de nacionalitat francesa, per la mort, en un poble d'Occitània, aquest dilluns, d'una dona de 38 anys, de nacionalitat romanesa. Els fets es van descobrir dilluns, quan la policia de Puègserguièr, localitat ubicada al departament d’Erau, va trobar el cos sense vida, en un bassal de sang, d’una dona, a casa de Michel G., l’ara detingut.

La recerca del sospitós va ser ràpida i la ràpida interlocució de la policia francesa amb els Mossos, des del Centre de Coordinació Policial Duanera del Pertús, punt de trobada clau entre la policia catalana i la gal·la, va permetre saber que l’home havia travessat la frontera administrativa i que havia entrat al nostre país a dos quarts de dues del migdia d’aquell mateix dia, el 16 de juny. Sabien gairebé amb detall on anava: aquest jubilat, vidu des de fa pocs mesos, tenia un allotjament a Empuriabrava, on es creu que volia amagar-se de la policia. Però no va tenir sort.

La casa d'Empuriabrava, envoltada

Des de la comissaria de Roses es va activar un dispositiu discret de recerca per tal de localitzar l’home, que podia anar, segons la policia francesa, armat, pel seu passat vinculat a l’exèrcit. Agents d’USC i de la Unitat d’Investigació, en col·laboració amb agents de la policia local de Castelló d’Empúries, van localitzar el vehicle de l’home, a tocar de l’aparcament que té a Empuriabrava. Durant tota la tarda, la nit i bona part del matí de l’endemà, els agents van tenir encerclat el pis, esperant poder-lo veure.

Cap a les 12 del migdia, els investigadors van detectar l’home quan sortia del domicili, el van identificar i el van traslladar a la comissaria de Roses per tal de fer gestions amb les autoritats franceses i confirmar que hi havia una ordre de detenció pendent. L’Àrea de Coordinació Interpolicial (ACINTER) dels Mossos d’Esquadra va trametre l’Ordre Europea de Detenció i Entrega (OEDE), emesa per l’autoritat judicial francesa competent, que va permetre la detenció de l’home, pel qual la justícia francesa en demana una pena màxima de 30 anys de presó per la mort d’aquesta dona, amb qui, ara com ara, es desconeix quina relació tenien.

L’home ha estat entregat telemàticament a l’Audiència Nacional, que serà l’encarregada, ara, de donar compliment a l’ordre d’entrega internacional i traslladar l’home cap a Occitània, on haurà de respondre de les acusacions per aquest estrany assassinat que ha colpit la vila de Puègserguièr. L’home feia dos mesos que vivia sol, i ara els agents de la policia de Besiers investiguen quina relació tenia el soldat jubilat amb la jove; alguns veïns asseguren que vivien junts i que estaven pintant el pis, tot i que eren persones solitàries que no tenien gaire relació amb la resta de la comunitat d’aquest poble.

🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!