La investigació de dos assassinats a Xile ha portat fins a la detenció d'un home de 31 anys a Andorra a qui les autoritats judicials del país sud-americà, d'on és originari l'arrestat, reclamaven a través de la Interpol per tràfic de drogues i per tinença il·legal d'una arma modificada. Els investigadors que miraven d'esclarir els dos crims, van poder relacionar-nos amb un segrest comès en un pis d'Antofagasta en el qual vivia l'ara detingut i on es van trobar una gran quantitat de droga i l'arma modificada.

L'home havia fugit de Xile i estava amagat a Andorra

L'home, però, abans que el poguessin relacionar amb tota aquella droga i l'arma, va marxar de Xile sense cap antecedent policial i es va instal·lar a l'Estat espanyol. En tenir coneixement que havia fugit a Europa, es van posar els fets en coneixement de la Policia Nacional, que va poder acreditar que l'home també havia marxat d'Espanya i vivia a Andorra. Així doncs, l'Oficina Central Nacional d'Interpol a Andorra, va fer les gestions oportunes i va poder confirmar la presència del sospitós al país dels Pirineus, on treballava de cambrer en un establiment de restauració. 

L'home va poder instal·lar-se a Andorra amb una autorització de residència i treball que se li va atorgar a finals de l’any 2024, abans de l’emissió de la notificació vermella d’Interpol en què es posava en coneixement de tots els països membres l’ordre internacional de detenció. Així doncs, un cop localitzat l'individu, es va comunicar a les autoritats per tal que la Fiscalia ordenés la seva detenció. Un cop rebut el vistiplau judicial, aquest dimecres al vespre l'home va ser arrestat al Pas de la Casa. El detingut, a qui la Interpol considera perillós, armat i propens a l'evasió, va ingressar a la presó a l'espera de la demanda formal d'extradició per part de les autoritats xilenes.

🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!