Catherine Bush, una passatgera del vol de la companyia Jet2 de Manchester a Antalya (Turquia), ha obligat el pilot de l'avió a aterrar a l'aeroport de Viena després que comencés a cridar i a amenaçar els altres passatgers i tripulació d'obrir una de les portes. Fins i tot va arribar a agredir una altra persona donant-li una plantofada a la cara.

Quan feia hores que volaven, Bush es va posar dempeus i va començar a caminar i girar pel passadís de l'avió. Després, diversos membres del personal de la tripulació van intentar calmar-la, però va respondre amb una actitud agressiva, fent escarafalls i cridant que obriria la porta de l'avió si no aterraven aviat.

L'escàndol que estava muntant va ser en augment, fins i tot va arribar a agredir un dels passatgers que li va demanar que es calmés. Després de 3 hores a l'avió, el pilot es va veure obligat a desviar-se de la seva destinació per aterrar a l'aeroport més proper.

Després d'un temps a la capital d'Àustria van tornar a posar rumb a Turquia, però en arribar allà van entrar uns agents de seguretat a l'avió per emportar-se Bush detinguda, la qual cosa va provocar els aplaudiments d'alguns dels passatgers.

La sanció de Jet2 a Bush

L'aerolínia ha decidit sancionar Catherine Bush amb 6.500 dòlars (uns 5.900 euros) i ha prohibit a aquesta clienta tornar a pujar a un vol d'aquesta companyia. A més, han emès un comunicat en el qual lamenten els fets ocorreguts en el vol de Manchester a Antalya.

Avió de Jet2 / Europa Press

Phil Ward, director gerent de Jet2.com, va parlar sobre els fets ocorreguts en aquest vol: "La senyora Bush, de Bradford, va mostrar un repertori de conductes agressives, abusives i perilloses a bord de l'avió, entre les quals es van incloure l'agressió física cap a altres clients i a la nostra tripulació. Sempre hem deixat molt clar que, com a aerolínia familiar, adoptem un enfocament de tolerància zero davant de tal comportament i que buscarem enèrgicament qualsevol cost incorregut com a resultat de tal incident", va dir.

També va aprofitar per disculpar-se amb els seus clients: "Encara que tals incidents són molt rars, és inacceptable que els nostres clients i tripulació hagin d'experimentar-los. Ens agradaria disculpar-nos amb qualsevol que hagi hagut d'experimentar aquest comportament i ens agradaria felicitar el nostre equip altament capacitat pel seu maneig excepcional d'aquesta difícil situació", va comentar.

Un testimoni va relatar els fets

Una de les persones que viatjava en el vol de Manchester a Antalya va parlar amb els companys de Manchester Evening News sobre el succeït, encara que no va voler revelar la seva identitat. Va comentar com va començar a empitjorar la situació d'un vol que, fins al moment, estava sent normal: "Vi al capdavant de l'avió. Estava realment enfadada amb el personal de Jet2 i no es calmava. La seva veu sonava cada vegada més forta i més agressiva, estava cridant a la cara de les persones", va dir.

Diverses persones van intentar calmar-la, però sense massa sort, fins i tot va arribar a agredir un passatger: "Un client va dir alguna cosa i ella li va donar una bufetada a la cara. Després, un home es va aixecar per tractar de calmar la situació i la va portar a la part posterior de l'avió", va indicar.