Els conductors estan exposats a molts perills a les carreteres, és per això que les mesures de seguretat que estan incorporades als nous cotxes avancen constantment. Moltes marques de vehicles i les organitzacions que imposen les lleis de trànsit són conscients d'això i treballen per millorar i evitar accidents mortals.

A Espanya la Direcció General de Trànsit (DGT) no descansa i continua apostant per noves mesures i tecnologies per facilitar la vida als conductors. L'objectiu d'aquesta organització és el de crear un reglament per reduir els accidents potencialment mortals.

La DGT està constantment fent canvis al seu reglament per afegir algunes mesures que no estaven previstes quan es van crear. També s'adapten a les noves tecnologies i reforcen les sancions perquè els conductors siguin més prudents. Un exemple d'això és la pèrdua de punts per utilitzar el telèfon mòbil mentre se circula, ara es restaran sis punts en comptes de tres, encara que la multa econòmica continuarà sent de 200 euros.

Els nous retrovisors de la DGT

Un dels canvis que la Direcció General de Trànsit vol fer a mitjà termini és l'actualització del sistema de visibilitat. Els retrovisors tradicionals estan en el punt de mira i volen plantejar una nova tecnologia que ajudi a reduir la possibilitat de tenir un accident.

Els retrovisors tradicionals s'estan quedant enrere en el que a mesures de seguretat es refereix. Amb ells no és possible veure tot el que succeeix a prop del vehicle i pot ser molt perillós, ja que no controlem el que succeeix al nostre voltant.

Retrovisor / Europa Press

És per això que l'objectiu de la DGT és el d'implantar el sistema MAN Optiview. Amb ell s'eviten els temuts angles morts, que són les zones que no es poden veure i per les quals podria apropar-se un altre turisme o un obstacle.

Aquest dispositiu s'ha provat anteriorment amb camions i els resultats han estat tan bons que la DGT vol que siguin obligatori en tots els turismes, encara que no se sap amb exactitud el quin any entrarà aquesta nova regla en vigor. El que sí que se sap és la multa per no portar els retrovisors o tenir-los en mal estat, que és de 200 euros.

Com funciona el MAN Optiview

Aquest nou sistema està equipat per dues càmeres exteriors que estan col·locades als marcs de les portes. S'utilitzen en lloc dels retrovisors laterals. Són càmeres d'enfocament i gran angular (per a un rang de visió més gran).

Tenen la capacitat de plegar-se i són resistents a l'aigua. A més, no tenen problemes relacionats amb les altes o baixes temperatures i són a prova d'enlluernaments, per la qual cosa el conductor pot veure sempre el que passa al voltant del seu vehicle en tot moment sense problema.

A l'interior del vehicle hi ha dues pantalles d'alta definició, una de 12 polzades i l'altra de 15. Amb elles, les persones que són dins del camió poden veure en tot moment el que els envolta. A més, compta amb l'opció de poder instal·lar línies auxiliars, similars a les de les càmeres posteriors d'aparcament, per ajudar a calcular millor les distàncies.