Els directius i treballadors de la Direcció General de Trànsit (DGT) treballen diàriament per reduir els accidents a les carreteres i carrers espanyols. Les regles actuals estan constantment sent avaluades per millorar les condicions de seguretat.
De fet, l'últim any s'han fet diverses modificacions al reglament. Per exemple, les sancions relacionades amb utilitzar el telèfon mòbil mentre se circula s'han endurit considerablement.
També hi ha hagut canvis al reglament relacionat amb els patinets elèctrics. Aquests nous mitjans de transport van aparèixer fa un parell d'anys als carrers de les ciutats espanyoles i a poc a poc la DGT ha treballat en implantar unes noves normes que s'adaptin a aquest flamant vehicle tan polèmic i criticat per molts.
El nou aparell que s'instal·larà als cotxes nous
L'aparició de noves tecnologies i nous avenços en la seguretat fan que les normes de la DGT s'actualitzin per assegurar-se que els conductors, els seus acompanyants i els vianants estan segurs mentre circulen, d'una o una altra forma, pels carrers o les carreteres.
Els treballadors de la DGT han recordat a través de les seves xarxes socials la nova normativa que obliga els fabricants de cotxes a incloure el sistema ISA (Assistent de Velocitat Intel·ligent) per reduir considerablement el nombre d'accidents de cotxe que hi ha cada any.

Càmera de la DGT / Europa Press
Aquest aparell connecta el control de creuer amb el sistema de reconeixement de senyals. El sistema avisarà els conductors en el cas que superin el límit de velocitat. En alguns casos fins i tot el cotxe reduirà la seva velocitat automàticament per evitar multes per excés de velocitat i reduir la mortalitat en cas d'accident.
Funciona a través del GPS del cotxe i els mateixos fabricants reconeixen que encara té errors del 10%, sobretot en trams en els quals hi hagi una visibilitat reduïda. A més, diversos conductors s'han queixat, ja que creuen que és el mateix usuari aquell que ha de ser responsable d'elegir a quina velocitat ha de circular.
La DGT ha publicat el següent missatge a través del seu compte de Twitter: "Els vehicles nous homologats a Europa a partir de 2022 i nous venuts a partir de 2024 hauran de portar assistent intel·ligent de velocitat ISA".
La DGT vol reduir els accidents encara més
Tot i que el 2021 els accidents mortals s'han reduït considerablement, l'objectiu de la DGT és que aquesta xifra sigui menor cada any. Hi va haver 921 accidents mortals que van significar 1.004 morts. A més, 3.728 persones van resultar ferides de gravetat.
Tot apunta que aquesta nova mesura ajudarà que la mortalitat dels accidents sigui menor, ja que no podran circular superant el límit de velocitat. També tindrà avantatges econòmics, ja que les multes es reduiran dràsticament amb el sistema ISA.