La Direcció General de Trànsit (DGT) ha modificat les regles del joc per a passar la ITV. La Inspecció General de Vehicles ha incorporat el sistema d'emergència eCall, tot i que només estarà instal·lat en aquells matriculats després de desembre de 2018. Entre les novetats de la revisió obligatòria, també s'inclouen diversos cotxes històrics i ciclomotors que quedaran exempts.
La inspecció dels vehicles canviarà una vegada sigui aprovat el Reial Decret que està preparant la DGT. S'espera que estigui vigent a partir de 2023. Tanmateix, els més beneficiats seran els cotxes i ciclomotors que van ser fabricats o matriculats per primera vegada abans de l'1 de gener de 1950. Tots aquests no hauran de tornar a passar la ITV periòdica com fins ara.
Nou reglament
Ara per ara, l'autoritat espanyola de trànsit està elaborant un nou reglament actualitzat sobre vehicles històrics. El que hi ha vigent en aquests moments data de 1995. L'entrada en vigor d'aquesta norma seria el proper 2 de gener de 2023, segons ha avançat Autopista.es, després de ser recollit pel Reial Decret del govern espanyol. En el cas dels anteriors a l'1 de gener de 1950, la ITV només serà voluntària, si els conductors consideren que tenen que passar-la.
La idea es preservar encara més els cotxes històrics. Per això, aquest projecte intenta mantenir el valor cultural d'aquests automòbils, que tan sols circulen 20 dies a l'any per les carreteres. A més, tots els vehicles establerts en aquesta categoria, estaran exempts de les normes mediambientals de gairebé 150 ciutats de tota Espanya, pel que les Zones de Baixes Emissions (ZBE) com la de Barcelona no els hi afectaria.
La resta de vehicles considerats històrics però amb una antiguitat menor si hauran de passar obligatòriament la ITV. Els que tenen entre 30 i 40 anys tindran l'obligació de passar-la cada dos anys, mentre que els turismes que tenen més de 45 anys però menys de 72, així com les motocicletes, ho hauran de fer cada quatre.