Els passatgers de Renfe ja no se sorprenen davant les interminables incidències del servei de Rodalies. No és el mateix, però, que el retard sigui de 30 minuts que s'allargui durant unes quantes hores. I això és precisament el que ha passat aquest divendres, quan els passatgers que viatjaven per la línia R3 han trigat 6 hores a arribar al seu destí, Puigcerdà.

Des del compte de Twitter de Rodalies Catalunya van informar d'una incidència a les instal·lacions entre Manlleu i Ripoll. Es tractava d'una avaria en el sistema elèctric que, segons informava la mateixa companyia, afectava el recorregut dels trens provocant retards que podrien superar la mitja hora. En el cas del R3 el retard va ser molt superior: havia sortit de Plaça Catalunya a les 16:30h i va arribar a Puigcerdà al voltant de les 22:30h, realitzant el trajecte en el doble de temps del que és habitual.

200 persones amotinades 

Renfe havia habilitat un servei d'autobusos per realitzar el trajecte per carretera fins a Ripoll de manera alternativa. Allí els passatgers van poder pujar a un altre tren, i pensaven que podrien fer la resta del viatge sense més incidències. La consternació va ser enorme quan, a Ribes de Freser, el conductor va aturar el tren i va comunicar a les gairebé 200 persones que el trajecte finalitzava perquè havia acabat la seva jornada laboral.

Kim Vidal, un dels afectats, ha explicat al canal 3/24 com van protestar tots els passatgers. "Hem aconseguit que obrissin les portes perquè feia molt de fred, hem entrat a dins del tren i li hem dit que havia de seguir. El tren ha continuat perquè ens hem amotinat", ha assegurat.

Malgrat les imatges que circulen a les xarxes sobre el succeït, des de Renfe defensen que només tenen constància de l'avís del conductor de què continuava el trajecte i que el tren havia arribat finalment al seu destí.