A Alemanya els límits de velocitat a les autopistes, majoritàriament, no existeixen. Això fa que els conductors puguin circular lliurement i sense preocupar-se dels radars, tret que es trobin un senyal de circulació que especifiqui el màxim de velocitat possible en la via. Però a Espanya, i la majoria de països europeus, la restricció als quilòmetres per hora als quals es pot conduir està molt regulada i marcada. És, per això, que els guàrdies civils es van quedar impactats en detectar un jove al volant del seu cotxe a 259 quilòmetres per hora a l'autovia A-44 de Granada.
Els fets van tenir lloc dilluns passat a la via interurbana entre la capital provincial andalusa i Vélez Benaudalla, quan un turisme va ser captat per un control de velocitat mòbil del subsector Tráfico superant en gairebé 140 quilòmetres per hora la velocitat màxima permesa. La Guàrdia Civil ha obert una investigació al jove, de 28 anys, que està acusat d'un delicte contra la seguretat viària i un altre per conducció temerària, després de ser detectat circulant a 259 quilòmetres per hora a l'autovia A-44 de Granada i continuar la marxa sense fer cas al senyal per d'aturar-se dels agents.
Un cotxe a 146 km/h per la Diagonal de Barcelona
No és la primera vegada que es registren grans velocitats que superen amb escreix els màxims permesos i a la qual està restringida la via. De fet, fa tot just tres mesos, un conductor va ser caçat a 146 quilòmetres per hora circulant per l'avinguda Diagonal de Barcelona, en un tram limitat a 50. Un radar fix el va agafar quan anava en direcció a la plaça de Francesc Macià dimecres passat 24 d'abril cap a les onze de la nit. Per la velocitat a la qual anava, triplicant la permesa i màxima de 50 quilòmetres per hora, la Guàrdia Urbana de Barcelona va tramitar una denúncia per la via penal.