Les estafes són a l'ordre del dia, però de vegades per bona fe ens confiem i fem cas del que sembla que ens vol ajudar i no ho fa. Els Mossos d'Esquadra i la Policia Local de Castelldefels, en un grup mixt, han detingut tres individus, tots de nacionalitat peruana, segons ha pogut saber ElCaso.cat, per estafar més de 1.000 euros amb la falsa reparació d'un vehicle a la ciutat metropolitana barcelonina. En el moment que els van enxampar, aquest dimecres, 21 de maig, estaven acompanyant a la víctima al caixer automàtic perquè tragués una quantitat elevada de diners per pagar al fals mecànic, que mai no li va reparar el turisme.

Així han estafat més de mil euros amb les falses reparacions a Castelldefels

Però la pregunta és: com aconsegueixen enganyar la víctima i, suposadament, punxar-li la roda sense que se n'adoni? El primer que fan és abordar-te assegurant que tens una roda punxada, que pot ser cert o no, i després fan veure que et volen ajudar i que coneixen un mecànic molt bo a prop que l'agafarà de seguida i li cobrarà un bon preu. Les víctimes, segons han explicat fonts properes al cas a aquest mitjà, acostumen a ser gent gran o vulnerable, se'n refien i l'acompanyen amb el cotxe. En un moment donat li diuen que aparquin i que ara li dirà al mecànic que vingui que és molt a prop. I, aquí, comença l'estafa que supera, molts cops els milers d'euros.

Policia Local Castelldefels eines mecànic
Eines intervingudes a Castelldefels / Policia Local de Castelldefels

Un dels individus torna amb un altre home, el suposat mecànic, que fa la "inspecció", totalment fraudulenta, i fa veure que arregla la roda punxada (o que sembla que està feta malbé). Minuts més tard li exigeixen el pagament de la reparació en efectiu. Aleshores, la víctima acostuma a anar a un caixer automàtic proper per poder abonar l'import i, així, sense furt ni res, s'emporten uns bons diners. D'aquesta manera, a Castelldefels, van estafar 1.165 euros a un conductor. Tot i que, poc després, els delinqüents que l'havien enganyat van ser enxampats i detinguts aquest dimecres pels Mossos d'Esquadra i la Policia Local.

🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!