En els últims anys, els avenços tecnològics han permès que la nostra vida sigui molt més senzilla, també la pandèmia ha ajudat a millorar algunes coses i a fer més còmodes alguns aspectes del nostre dia a dia com les operacions a distància o el teletreball.
De fet, és molt senzill i relativament segur fer compres per internet i a les pàgines més prestigioses tenim la possibilitat de seguir la nostra comanda, fer una devolució sense cap cost o d'informar-nos sobre el producte que estem comprant abans que ens arribi a casa.
Malgrat que, en general, la societat ha avançat molt gràcies a les noves tecnologies, també han sorgit noves formes d'estafa vinculades a internet, els telèfons mòbils, les xarxes socials i fins i tot mitjançant trucades.
La nova estafa a través de correu electrònic
Les recomanacions de les autoritats sobre correus electrònics que puguem rebre i no coneguem la seva procedència són molt clares. No els hem d'obrir, poden contenir arxius o enllaços que poden omplir el nostre sistema de virus i hackejar-nos els nostres comptes a diverses plataformes o xarxes socials.
De fet, en el cas que tinguem vinculat al nostre ordinador algun mètode de pagament també hi podrien accedir en el cas que no anem amb compte i obrim un correu electrònic que ens hagin enviat aquests delinqüents.
La nova estafa que està sorgint últimament és la que està relacionada amb el supermercat Carrefour. Els delinqüents ens enviaran un correu electrònic fent-se passar per l'empresa francesa, en el text del missatge ens diran que la nostra targeta 'pass' es troba temporalment suspesa.
Per reactivar aquest servei ens diran que és necessari accedir a un enllaç i introduir les nostres dades personals. Els delinqüents volen conèixer les nostres dades per poder suplantar la nostra identitat en futurs crims, la qual cosa pot ser extremadament perjudicial per a nosaltres, ja que poden acusar-nos de delictes que no hem comès.
El robatori de dades personals pot ser tan perillós com el de dades bancàries. És molt important prevenir i no obrir correus de persones que no coneguem. A més, de cap manera no hem d'enviar la nostra informació personal a algú que no coneguem.
Què he de fer si m'han estafat?
Les autoritats aconsellen anar molt amb compte i comprovar sempre quin tipus de correus electrònics poden ser estafes. En el cas que hàgim caigut en aquesta estafa, o en qualsevol altra, ho hauríem de denunciar davant de la policia.
Per facilitar la feina dels agents seria convenient portar totes les proves que puguem reunir, captures de pantalla, correus electrònics o qualsevol classe d'informació que pugui ajudar que es detingui com més aviat millor als delinqüents per evitar que tornin a estafar a altres persones en un futur.