Cinc lladres van decidir divendres passat que celebrarien el Black Friday de la forma que ells saben: robant. Els delinqüents van aprofitar les grans aglomeracions que en aquesta data hi ha als centres comercials per actuar passant desapercebuts. En el seu cas, van escollir anar a la Roca Village, a la Roca del Vallès, aprofitant que estava ple de gent atreta per les ofertes i descomptes de les botigues. Entre tots ells, però, també hi havia agents dels Mossos d'Esquadra, que tenien muntat un dispositiu de control en especials comercials, i que van acabar frustrant les intencions dels lladres.
Cinc lladres detinguts a la Roca Village en un dia
Tres homes de 27, 30 i 43 anys que acabaven de robar uns 935 euros en productes de diversos comerços del centre comercial van ser enxampats pels Mossos d'Esquadra que estaven patrullant per la zona i els agents van intentar aturar-los. Els delinqüents, però, van intentar escapar-se amb un cotxe per evitar que els poguessin seguir i, fins i tot, van intentar atropellar els policies. No obstant això, no només no van arribar a impactar contra ells, sinó que la fugida no va tenir èxit i no van poder arribar gaires metres més enllà que van acabar detinguts.
També la mateixa tarda, dues dones de 19 i 30 anys es van endur objectes d’un comerç per valor de 1890 euros. Els responsables de l'establiment van alertar els Mossos i, gràcies a les càmeres de seguretat, van poder identificar les dones i descobrir que havien actuat amb unes persones més, que haurien dipositat una bossa amb els objectes sostrets en un espai exterior al comerç. La policia catalana va poder interceptar les dones a l'AP-7 i van comprovar que, a més, una d’elles tenia un telèfon mòbil que constava com a robat. Tant els tres homes com les dues dones, de les quals no se n'han facilitat la nacionalitat ni els antecedents, van passar a disposició judicial hores després.
Un dispositiu per prevenir robatori i garantir la seguretat de la gent
En el marc del dispositiu, que es du a terme en campanyes comercials i de cara a Nadal per tal de prevenir furts i garantir la seguretat amb l'aglomeració de gent, també s'han efectuat sis denúncies més per delictes de furt, apropiació indeguda i tinença de substàncies estupefaents. D'altra banda, també s'han fet diferents tallers formatius i preventius amb comerciants de la zona perquè siguin ells mateixos els qui puguin detectar els lladres i evitar furts de cara a campanyes de gran afluència de persones.
🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!