Comprar roba per internet s'ha convertit una activitat que cada realment comú entre les persones més joves, la pandèmia i les seves restriccions han fet que aquesta tasca sigui encara més normal i milions de clients prefereixen que les peces que compren arribin a la seva casa després d'esperar uns quants dies en comptes d'anar a la botiga.

És un sistema que agrada als que no són fans d'anar a les botigues a fer cues i haver de desplaçar-se fins a l'establiment. De fet, molts negocis tenen un sistema de devolució realment senzill i en el cas que la peça que es compri no compleixi les nostres expectatives és possible tornar-la o canviar-la per una que sí que sigui del nostre grat.

De fet, hi ha diverses marques que estan apostant pel comerç online com a única manera de comprar els seus productes. Amb aquest sistema eliminen molts costos com els de llogar o comprar d'un local i tampoc no han de pagar les persones que atenen. Únicament han de fer una gestió de producció i logística per fer arribar les comandes als seus compradors.

L'empresa xinesa que arrasa a tot el món

Durant els dos últims anys una empresa xinesa ha crescut molt en occident, es tracta de Shein, l'entitat especialitzada en roba de dona que amenaça a totes les botigues de roba pels seus baixos preus i la seva capacitat de fer arribar els seus enviaments a 220 països diferents.

shein instagram

Model de Shein / Instagram

Es tracta d'una entitat que es va crear el 2008 per Chris Xu a Nanjing (Xina). S'especialitza en roba de dona, des de conjunts i vestits, passant per samarretes i pantalons fins a roba esportiva. Ha destacat molt al mercat occidental pels seus baixos costos, encara que la qualitat de les seves peces de vegades pot no acontentar tots.

La seva estratègia de màrqueting a tot el món ha estat brillant i ha atret milions de persones a comprar a través de la seva app, que va ser la més descarregada als Estats Units el 2020 en la categoria de 'compres'. S'estima que ingressa a l'any prop de 10.000 milions de dòlars. També han col·laborat amb artistes com Katy Perry, Lil Nas X i Doja Cat per expandir la seva marca en occident, amb resultats òptims com demostren les seves xifres.

El geni darrere de Shein

El creador d'aquest concepte innovador i trencador és Chris Xu, una persona realment reeixida de la que se sap realment poc. L'empresari no concedeix entrevistes i, encara que s'ha especulat molt sobre la seva figura, no hi ha fonts que puguin assegurar completament algunes dades relacionades amb ell.

El cas de Xu és diferent al d'altres venedors milionaris com Amancio Ortega, la família de l'empresari xinès no es dedicava al negoci de la roba, ni ell tampoc. El propietari de Shein és expert en màrqueting digital i va començar al sector de la moda venent vestits de núvia a un preu extremadament reduït. Els seus coneixements van ajudar que els motors de cerca més importants d'occident posicionessin molt bé el seu web i va aconseguir guanyar molts diners en poc temps.

Amb els diners que van generar la seva primera aventura empresarial va decidir fundar Shein el 2008, 14 anys després és la botiga de roba que més ven a tot el planeta i l'entitat està valorada en 46.000 milions de dòlars. L'estratègia de Xu és diferent de la dels seus competidors, fa els seus productes a la Xina, però no els ven al públic local, s'aprofita dels baixos costos de producció i enviament per ingressar diners de diversos països occidentals.

A més dels seus preus extremadament baixos Shein compta amb un catàleg incomparable amb el de qualsevol empresa del mateix sector. S'estima que en la seva aplicació es poden comprar uns 600.000 productes diferents.