Tres persones han estat detingudes aquesta matinada com a responsables de la caiguda d'una cabina de telefèric a la regió de Piemont a Itàlia, en la qual van morir 14 persones diumenge passat.

Tragèdia al telefèric italià del Piemont

Diumenge passat la tragèdia es va planar sobre el nord d'Itàlia, quan una cabina del telefèric que connecta les localitats de Stresa i Mottarone, a la regió del Piemont, va caure d'una altura de més de 50 metres i va causar la mort de 14 persones. L'únic supervivent va ser un nen de cinc anys que s'està recuperant d'un coma induït.

El que semblava un accident ha resultat ser una negligència greu, ja que diverses hores d'interrogatori han conclòs amb les detencions del propietari de l'empresa 'Ferrovie del Mottarone' -que gestiona el telefèric-, Luigi Nerini, de 56 anys, i del director i el cap d'operacions de l'aparell.

Els tres homes estan acusats d'homicidi múltiple dolós, desastre per negligència i eliminació d'eines per evitar accidents de treball, van informar els mitjans.

No va ser un accident, els frens havien estat manipulats

La fiscal en cap de Verbania, Olímpia Bossi, que està a càrrec de les investigacions, ha declarat que "els tres detinguts havien estat al corrent de la fallada en el sistema de frens de seguretat durant setmanes".

Ja des de les primeres inspeccions, el sistema de frens semblava alterat, ja que s'havia manipulat una forquilla en un dels frens d'emergència per desactivar-lo perquè estava donant problemes i produïa el bloqueig continu del telefèric.

La tragèdia al telefèric d'Itàlia ha resultat ser una negligència greu de l'empresa gestora de l'aparell, que havia manipulat el sistema de frens / EFE

Bossi també ha explicat a la sortida dels interrogatoris que la forquilla que ha de bloquejar el cable de suport en cas de ruptura no s'havia tret per "evitar interrupcions i bloquejos del telefèric", ja que "el sistema presentava anomalies i hauria necessitat una intervenció més radical, amb una aturada prolongada de l'activitat del telefèric", i per això van decidir no arreglar-lo.

Tres detinguts per la caiguda que va acabar amb 14 morts

El conseller de transports de la regió de Piemont, Marco Gabusi, va reconstruir l'accident en explicar que existeixen dos sistemes de frenada si es trenca el cable, però no van funcionar, i la cabina, que estava a cinc metres d'arribar a l'estació, va acabar lliscant a més de 100 quilòmetres per hora i després va volar més de 54 metres estampant-se contra el terra i rodant una altra desena de metres.

Les investigacions continuen amb anàlisis tècniques al lloc dels fets i de moment no s'investiguen més persones.

Paral·lelament se segueix l'estat de salut del nen de cinc anys Eitan Biran, que va ser l'únic supervivent de la caiguda en la qual van morir els seus pares, el seu germà i dos dels seus besavis. El menor va despertar aquest dimarts del coma induït i comença a respondre de forma positiva, encara que el seu estat continua sent crític.