Entre reixes. És on ha acabat un home de 54 anys i nacionalitat espanyola que els Mossos han pogut relacionar, després d'una complicada investigació, amb dues agressions sexuals a Gavà, al Baix Llobregat. Els atacs del conegut com el violador de la disfressa van començar a l'octubre i es van repetir el mes de gener. L'home atacava les dones al carrer, disfressat, amb un bigoti postís i armat, i intimidava les seves víctimes i després agredint-les sexualment, amb violència, i abandonant-les al mig del carrer. Diversos grups de persones de Gavà s'havien organitzat per poder-lo caçar, després de les denúncies i que l'haguessin vist per zones del municipi, però sense èxit. Les disfresses, no disposar d'imatges i no poder ser reconegut facialment per part de les seves víctimes ha complicat la investigació dels Mossos d'Esquadra. L'han caçat buscant noves víctimes a Castelldefels, just abans d'actuar.

Finalment, però, la Unitat Central d'Agressions Sexuals (UCAS) de la Divisió d'Investigació Criminal (DIC) dels Mossos, revisant els perfils i les maneres d'actuar de l'agressor sexual, comparat amb altres perfils que tenien en el seu radar, el va poder identificar i relacionar, gràcies a les proves d'ADN, amb les dues agressions que, com a mínim, ha comès els darrers mesos a Gavà. Aquest dilluns va ser detingut i van escorcollar casa seva, lluny de Gavà i Castelldefels. L'home, de mitjana edat i nacionalitat espanyola, amb família, ha ingressat a la presó. A casa seva s'han trobat elements claus per a la investigació. Entre d'altres, els bigotis i les perruques que feia servir per atacar les dones. També materials sexuals, preservatius i armes, navalles i una pistola simulada.

La primera denúncia, de la primera agressió sexual que es pot relacionar amb aquest agressor sexual en sèrie, es va registrar el passat 1 d'octubre. Segons va relatar la víctima el 10 d'octubre de 2024, un home la va agredir sexualment amb violència i intimidació a la via pública. La va amenaçar amb arma blanca i la víctima va patir lesions a les mans i als braços. La dona va donar una descripció de l’autor molt acurada, destacant que portava barba i bigoti i ulleres graduades de pasta, però es tractava d'una disfressa. El 24 de gener de 2025 l'home, suposadament, va tornar a actuar. En aquest cas, va intimidar la dona amb una arma de foc i una arma blanca, lligant-la i consumant l'agressió sexual completa, segons ha pogut saber ElCaso.cat. En aquest darrer cas, la víctima també va destacar que l'autor duia barba i bigoti i ulleres graduades de pasta grans i de color negre, possiblement falses, així com un bigoti de color negre i també possiblement postís. Aquesta nova agressió va fer encendre les alarmes de la UCAS, que va sospitar que rere les dues agressions sexuals amb similituds hi havia, sense gaires dubtes, la mateixa persona, el mateix violador.

Violador en sèrie, la por dels Mossos

El que més preocupava als investigadors de la UCAS dels Mossos era l'alta possibilitat que l'home tornés a actuar. Ja ho havia fet dos cops. I els dos cops, amb molta violència contra les seves víctimes. Segons els analistes, el tipus de violència exercida contra les víctimes, el seu modus operandi perfeccionat i poc habitual —basat en l’alteració facial amb elements postissos com bigotis, barba, perruca i ulleres—, juntament amb la persistència d’actuar en la mateixa zona i franja horària, el definien com un perfil d’agressor sexual serial singular i altament perillós. Actuava com un violador en sèrie i calia trobar-lo abans que fos massa tard. Alhora, els veïns de Gavà l'havien tornat a veure, tot i que no consten més agressions durant aquest temps, si més no, consumades. Les patrulles ciutadanes organitzades per donar-li caça el van espantar i costava més que es deixés veure.

Gava
Imatge del material trobat a casa de l'home, a Castelldefels / CME

Paral·lelament, la investigació per caçar el que ja s'ha batejat com el violador de la disfressa anava avançant, i es van fer diverses vigilàncies a la zona fins que agents de paisà van localitzar un home a la zona on s'havien produït les dues anteriors agressions que anava amb una gorra i ulleres, tal com l'havien descrit les víctimes. Una testimoni també l'havia vist de nou i va informar la policia, que, sabent que tornava a estar actiu, va reforçar la vigilància de la zona. L'endemà de ser vist per aquesta dona, els policies el van tornar a trobar. Ja identificat, la policia catalana ja tenia un nom per estirar. Coincidia amb la descripció, però les dues dones no el podien identificar —les va atacar disfressat— i tampoc es tenen imatges de les agressions. Calia seguir buscant indicis objectius per poder relacionar l'home amb els dos assalts.

A presó

Les proves científiques que es van fer als objectes recollits de les escenes dels fets amb el material intervingut a l'home quan va ser identificat han estat clau per poder-lo situar al lloc dels fets i relacionar-lo amb les dues agressions sexuals. Els Mossos destaquen que la feina de la Policia Científica ha estat clau per poder resoldre el cas després de la detenció de l'home. La detenció es va fer a Castelldefels, aquest dimarts, 2 de setembre, on va ser localitzat disfressat, i, sospiten els Mossos, buscant noves víctimes per agredir.

L'home no vivia a la zona i desplaçava fins allà amb l'objectiu de repetir les agressions, molt violentes, com ja havien previst els analistes de l'UCAS de la policia catalana. Després de ser interrogat a la comissaria va ser traslladat, aquest dijous, 4 de setembre, al jutjat de guàrdia de Gavà, que, segons ha pogut saber ElCaso.cat, l'ha enviat directe a la presó. La investigació encara no s'ha donat per tancada. Tot i que ara per ara s'ha pogut relacionar l'home amb aquestes dues agressions sexuals, l'UCAS, com és habitual, manté obert el cas per si poden vincular l'arrestat i el seu modus operandi amb altres agressions sexuals que s'hagin pogut denunciar en aquesta zona del Baix Llobregat.

🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!