Els Bombers van rescatar durant la matinada de divendres un grup de dotze persones a la zona de muntanya d'Albanyà, a l'Alt Empordà. Havien anat d'excursió i se'ls va fer fosc abans del que pensaven, el que va causar que es desubiquessin i acabessin perduts per la muntanya sense saber com tornar a on tenien els cotxes. El grup havia sortit de Sadernes i volia arribar fins a Sant Aniol d’Aguja, però es van perdre abans de poder complir el seu objectiu. Entre els excursionistes hi havia tres menors d'edat, un dels principals motius que els va fer trucar als Bombers i demanar-los que els rescatessin com més aviat millor.
El telèfon d'emergències 112 va registrar una trucada poc abans de dos quarts de dotze d'un grup que estava fent una ruta per l'Alta Garrotxa i es va perdre a la muntanya d'Albanyà quan se'ls va fer fosc. Els Bombers van enviar diverses dotacions d'agents i algunes unitats del Grup de Recolzament d'Actuacions Especials (GRAE) per facilitar el rescat. Els Bombers van poder contactar amb els excursionistes, que els van dir que no tenien provisions, ni menjar ni aigua, i que un d'ells s'havia lesionat després de caure i s'havia fet mal al peu.
Sans i estalvis
Els Bombers van poder acompanyar el grup fins a la zona on havien aparcat els cotxes sense cap problema, deixant-los sans i estalvis cap a tres quarts de dues de la matinada. Tot i que, a causa de l'estona que feia que rondaven per la muntanya sense menjar ni aigua, alguns d'ells presentaven símptomes de cansament i deshidratació, no va haver-hi cap problema de gravetat durant el camí de tornada i van poder arribar als vehicles en bon estat, amb l'únic inconvenient de la gana i la set. Pel que fa a la persona que s'havia fet mal al peu, no va necessitar cap mena d'assistència mèdica després d'arribar al seu destí.
🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!