Fatal incendi aquest diumenge al vespre a Santa Susanna, al Maresme. Un bomber del parc de Pineda de Mar ha mort durant les tasques d'extinció d'un incendi que s'ha iniciat a les plantes inferiors de l'hotel Caprici Beach d'aquest municipi, dos quarts de vuit del vespre. Tot i que durant més d'una hora els efectius d'emergències mèdiques i dels mateixos Bombers de la Generalitat han estat reanimant el bomber, finalment s'ha confirmat la mort. El bomber ha accedit a la zona de l'incendi i, per causes que encara no s'han pogut aclarir, ha perdut el coneixement. Els seus companys l'han extret a l'exterior, però no s'ha pogut fer res per salvar-li la vida.

L'incendi s'ha iniciat, segons han explicat fonts de la investigació a ElCaso.cat, a la zona de la sauna d'aquest hotel, que també té una zona de spa. Els primers a arribar han estat agents de la Policia Local de Santa Susanna, que han pogut desallotjar l'hotel, sense ferits greus. El foc estava desenvolupat a la zona inferior de l'hotel i, quan han arribat els Bombers, han pogut accedir a la zona de l'incendi per treballar en l'extinció de les flames. Ha estat quan el bomber que ha resultat mort ha accedit a la zona més crítica; quan ha pogut ser extret patia una aturada cardiorespiratòria, que no s'ha pogut remuntar. No consten més ferits, ni entre els clients i treballadors de l'hotel, ni tampoc entre la resta d'efectius d'emergència que han treballat en l'extinció de l'incendi.

Recerca del bomber desaparegut

Quan els Bombers han arribat a lloc, s'han iniciat les tasques operatives, establint com a prioritat la localització de l’incendi, situat a la planta -1, i un equip format per tres bombers ha accedit a l’interior de les instal·lacions. La línia que arriba a la zona de la sauna confirma que l’incendi estaria apagat, però no extingit. Pocs minuts després, es rep un avís de codi vermell per part d’un bomber que formava part del trinomi d’intervenció. Immediatament, s’amplien els equips operatius per fer recerca del desaparegut, prioritzant la zona amb presència de fum i trencant claraboies per facilitar la ventilació, segons han explicat des de Bombers.

Investigació per aclarir els fets

A més de les unitats terrestres dels Bombers de la Generalitat, del SEM, dels Mossos i de la Policia Local, també s'han desplaçat fins a la zona dos helicòpters: primer el d'Emergències Mèdiques i després un amb personal de Bombers. Els bombers que han treballat en l'incendi han estat rellevats de la guàrdia i han estat replegats al parc de Pineda, on han rebut suport psicològic, segons han explicat fonts oficials a ElCaso.cat. Els Mossos d'Esquadra es farà càrrec de la investigació de la mort, que, tal com tot sembla indicar, es considerarà un accident laboral, i serà la policia, amb els testimonis i els informes tècnics, qui haurà d'aclarir què ha fallat. El president de la Generalitat, Salvador Illa, i la consellera de l'Interior, Núria Parlon, ha expressat, a Twitter, el seu condol als companys, amics i familiars del bomber que ha perdut la vida en l'incendi d'aquest vespre al Maresme.

🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!