Un home de 25 anys ha ingressat a la presó com a presumpte autor d’una temptativa d’homicidi a Vilanova i la Geltrú, al Garraf, el novembre de 2021. El detingut, que havia fugit del lloc dels fets, ha estat finalment localitzat pels Mossos d’Esquadra a Villagatón, un municipi de la província de Lleó. Després de sol·licitar la col·laboració de la Guàrdia Civil, que va comprovar que tenia diversos requeriments judicials pendents de Barcelona, l’home va ser detingut.

Els fets dels quals se l’acusa van ocórrer la matinada del diumenge 14 de novembre de 2021, quan els agents de la comissaria del Garraf van rebre l’avís d’una baralla a la discoteca La Daurada, de Vilanova. L’altercat va acabar amb dos joves ferits per arma blanca que van haver de ser traslladats a l’hospital.

Una de les víctimes va necessitar punts de sutura i va rebre l’alta hospitalària després d’unes hores. L’altre jove, però, va haver de sotmetre’s a una intervenció quirúrgica i va continuar en estat crític durant setmanes.

L’altre sospitós es va entregar

Segons els testimonis, els agents van determinar que havien sigut dos joves els presumptes atacants, i que van fugir del lloc dels fets en vehicle propi. Un d’ells es va presentar voluntàriament al jutjat que instruïa els fets, on va ser detingut. L’altre jove, que havia ocasionat les ferides més greus, va marxar del seu domicili habitual per tal d’evitar ser arrestat.

El jove va desfer-se del mòbil i va deixar d'utilitzar les seves targetes bancàries. Després de gairebé un any amagat, durant el qual feia servir el DNI del seu germà, els mossos finalment el van trobar, i va passar a disposició judicial abans d’ingressar a la presó.