Frédéric Péchier va ser fins a l'any 2017 un anestesista molt ben considerat en la seva especialitat. El metge, de 53 anys, treballava en dues clíniques privades de Besançon, una ciutat de l'est de França situada prop de la frontera amb Suïssa. L'home era reconegut per salvar la vida in extremis a pacients delicats que, en el moment de la seva intervenció, estaven a punt de morir. Tot va canviar l'any 2017, quan una dona de 36 anys va patir una aturada cardíaca —de la qual va sobreviure— durant una operació a la Clínica Saint-Vincent i, en realitzar les analítiques rutinàries, els professionals de la clínica van descobrir que l'anestèsia contenia una dosi de potassi que podria ser letal. Aquell descobriment va desencadenar una investigació que va posar en dubte altres intervencions del facultatiu, en què diversos pacients de Péchier havien patit aturades cardíaques tot i tenir un historial clínic de baix risc. 

Durant vuit anys, la fiscalia francesa ha estat investigant les actuacions de Péchier a la clínica Saint-Vincent i a la policlínica del Franc Comtat. Les conclusions apunten que, entre el 2008 i el 2017,  hauria manipulat l'anestèsia administrada a pacients d'entre 4 i 89 anys, provocant la mort de dotze d'ells. Segons la investigació, el seu objectiu era alimentar l'ego: posava en risc els malalts en secret i després intervenia per salvar-los, apareixent com un heroi i deixant en evidència la resta de metges. 

Un judici de més de 100 dies 

Aquest dilluns, 8 de setembre, ha començat al tribunal penal de Doubs el judici contra Péchier, acusat d'un delicte d'intoxicació de persones vulnerables. La fiscalia demana per a ell la cadena perpètua. Contra ell hi ha unes 150 acusacions particulars, de víctimes i familiars, defensades per una cinquantena d'advocats. L'exfiscal de Besançon, Etienne Manteaux, ha subratllat que l'investigat era un professional sanitari "molt hàbil" que actuava quan no hi havia ningú a les sales d'anestèsia i que "coneixia a la perfecció la naturalesa dels verins administrats, per evitar aixecar sospites".

Péchier, que té prohibit exercir la medicina de per vida, sempre ha mantingut la seva innocència i nega haver intoxicat mai a ningú. A més, en una entrevista publicada avui a la ràdio francesa RTL, l'acusat diu que té la "consciència tranquil·la, ja que no hi ha proves contra ell" i que té moltes ganes de "poder parlar perquè se l'escolti". A més, anuncia que no és responsable de cap mort, però que "entén el patiment de les víctimes i les famílies." El judici durarà tres mesos i mig, és a dir, fins al 19 de desembre de 2025, data en què es determinarà si Péchier, que mentre ha durat la investigació ha estat en llibertat vigilada, és culpable d'aquesta dotzena de morts i la trentena d'enverinaments. 

🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!