Amancio Ortega és dels pocs empresaris espanyols situats en la llista Forbes de persones més riques del món. I no només competeix amb la resta de companyies a nivell empresarial, sinó que també es manté al nivell de luxes de l'alta esfera mundial.

Amancio Ortega intenta ser com Jeff Bezos

En aquest cas, un nou iot per al gallec sembla intentar competir amb Jeff Bezos, el magnat d'Amazon, encara que sense èxit. I és que Bezos ha aconseguit batre un nou rècord amb la seva última adquisició: l'embarcació més cara del món.

D'una banda, segons avança el mitjà Expansión, Ortega ha avançat 29,5 milions d'euros, a través de la societat Claritas Company, per a la construcció d'un nou megaiot que tindran acabat el 2024. Aquesta és només una part del preu final de l'encàrrec, que s'estima en 182 milions.

No ho aconsegueix: el megaveler del fundador d'Amazon

Aquesta notícia es coneix tan sols un mes després de la bomba de Jeff Bezos, que ha encarregat la construcció d'un veler de 127 metres d'eslora, acompanyat d'un iot de suport i un heliport, que serà el més car de la història amb un preu aproximat de 500 milions de dòlars.

Jeff Bezos / Flickr

Jeff Bezos / Flickr

Drizzle, Oceanco i Feadship

El seu nou caprici es dirà Oceanco Y721 i serà perfecte per combinar amb l'afició de la seva dona, Lauren Sánchez, que és pilot d'helicòpter. Aquesta pista d'aterratge es trobarà al iot de suport, ja que la mida dels pals impedirà de tenir-lo a bord del veler.

També viatjaran al vaixell complementari els luxes i possessions de l'empresari nord-americà, fundador i ex-CEO d'Amazon -actualment és Andy Jassy-, que ja compta amb una fortuna estimada en 160.000 milions d'euros.

Venda d'Amancio: es queda amb el seu iot més petit

A part de la compra i construcció de l'intent de còpia a Jeff Bezos, Amancio Ortega ha posat a la venda el seu iot estrella, el Drizzle. Construït a la drassana neerlandesa Feadship el 2012 i comprat pel gallec el 2017, va ser completament remodelat el 2019.

Amancio Ortega / EP

Amancio Ortega / EP

Espais per a la tripulació generosos -compta amb una plantilla permanent de 18 persones en temporada alta-, sala de cinema amb vista al mar, spa i gimnàs constitueixen part dels luxes del vaixell, que requereix un manteniment anual de sis milions d'euros.

El Drizzle, de 67 metres d'eslora, ha quedat ara en mans de diverses empreses especialitzades del sector que compten ja amb permís per gestionar aquesta operació, el preu de sortida de la qual són 76 milions d'euros.

Mentre es construeix el seu gran megaiot, quedarà amb la seva embarcació Valoria B, que utilitza per navegar per Galícia.