Mina El Hammani, una de les protagonistes del gran èxit internacional de Netflix, Élite, va començar des del més baix i va treballar per tenir una formació que, juntament amb el seu talent, l'ha portat al cim de la fama.

Amb això, a més, ha aconseguit ampliar les seves àrees de negoci, convertint-se en portada de revista i fundant la seva pròpia empresa.

Mina El Hammani, els seus altres negocis

La madrilenya, de 28 anys, es va haver d'enfrontar des de petita a l'estigma per les seves arrels marroquines. Acostumada a ser anomenada "la mora" en l'institut, també va haver d'afrontar comentaris despectius pel seu aspecte físic i el seu cabell.

Tanmateix, mai no la van esfondrar i als seus 16 anys va començar a estudiar interpretació, malgrat que l'èxit trigaria encara uns anys a arribar.

Danna Paola i Mina El Hammani en 'Elit' / Netflix

Danna Paola i Mina El Hammani en 'Élite' / Netflix

Pagant-se ella mateixa els estudis i després d'una llarga lluita, Mina El Hammani va obtenir la primera oportunitat televisiva als 22 anys.

Va ser en un capítol en la sèrie Centro Médico, de Televisió Espanyola, i la seva actuació la va posar en el centre de totes les mirades, saltant a la sèrie El Príncipe, de Telecinco, on interpretava la Nur.

Un any després, protagonitzava Servir y proteger durant 200 episodis. I d'allà, catapultada a la fama de la mà de la sèrie Élite de Netflix, que l'ha convertit en una cara coneguda a 190 països.

D''Élite' a Netflix a empresària

Ara, després de passar per El Internado: Las Cumbres, la Mina se centra en negocis paral·lels a la seva carrera com a actriu. I és que a la seva curta edat ja ha debutat com a directora i s'ha convertit en ambaixadora de la marca Guerlain.

Aquest any ha fundat també la seva pròpia productora, Quiet Productions, que té per objectiu, segons el Registre Mercantil, "la producció, comercialització i emissió de programes de televisió; producció, coproducció, rodatge, i comercialització de pel·lícules cinematogràfiques, i, en general, de tota classe d'obres audiovisuals". Tot i que encara no ha retut comptes per aquest últim any, ja li ha permès estrenar-se com a directora amb el curt 30 segons.

Insults en l'institut i ascens a la fama

I no sempre ho va tenir fàcil, tal com explicava en una entrevista a La Otra Crónica: "Vaig tenir moltíssim complex en l'adolescència. Però també vaig aprendre molt sobre els cànons de bellesa, sobre la societat, sobre el que s'espera de tu, de com pensaves que tu havies de ser per agradar a la gent. I això és el que intento comunicar a les noies més joves. Està bé allisar-te el cabell, però ho fas perquè realment t'agrada a tu? Perquè quan penses que no t'agrada perquè la teva companya de classe et diu 'ovella', hi ha una mica allà que està fallant. Crec que és important recalcar que cadascú faci el que vulgui, sempre quan neixi d'un mateix".

Gràcies als durs aprenentatges, la seva interpretació com a Nadia, la noia musulmana d'Élite, en la qual es reflecteixen els estigmes i prejudicis de l'adolescència, ha conquerit milions de fans i apel·lat a moltes persones que han viscut el mateix.

Ambaixadora de luxe, productora i directora

D'aquí ve també el seu èxit a les xarxes socials, com a Instagram, on compta amb més de 6 milions de seguidors i que compagina amb el seu rol d'ambaixadora i imatge de diverses marques.

Perquè l'impacte de les seves publicacions li han permès accedir a col·laboracions amb altres firmes com Fendi, Desigual, Bimba y Lola, o aparèixer en revistes com Vanity Fair o Harper's Bazaar.

Aquest negoci és comú entre les joves actrius del moment, com les estrelles de La casa de papel, Úrsula Corberó o Esther Acebo, que també han aconseguit representar a marques de luxe i vestir les seves millors gales.

Úrsula Corberó en 'La casa de paper'

Úrsula Corberó a 'La casa de papel' / Netflix

Caldrà esperar als comptes de Quiet Productions i als pròxims projectes d'El Hammani, però la seva projecció apunta que el 2022 li continuarà proporcionant l'èxit que s'ha guanyat a base de talent i feina dura.