L'Ajuntament de Figueres (Alt Empordà) ha emès un comunicat a través de les seves xarxes socials on explica a la població una estafa en què l'autor es fa passar pel consistori. Segons han informat, l'home truca des del telèfon 612 538 250 i es presenta amb el nom de Toni Fernández. L'individu explica a la víctima que treballa per a l'Ajuntament de Figueres i reclama factures impagades, exigint que els diners s'abonin a través d'un número de compte corrent. Segons ha pogut saber ElCaso.cat de fonts del consistori, de moment hi ha tres persones que han informat dels fets.
L'Ajuntament de Figueres ha demanat avisar l'entorn, especialment les persones grans o vulnerables, per protegir-se en cas de rebre aquesta trucada on algú es fa passar per l'Ajuntament demanant diners. A més, ha informat que mai ha demanat, ni demanarà, per via telefònica cap mena de pagament ni transferència bancària, així com dades personals i confidencials com el número de compte corrent.
Què fer en cas de caure en la trampa?
La millor manera de protegir-se és mantenir la calma i fer servir el sentit comú. En cas de dubte, o si notem que la persona ens demana els diners amb molta urgència, el millor és penjar i trucar de nou al telèfon oficial de l'Ajuntament per preguntar si és cert que tenim pendent de fer un pagament. És important, a més, no donar mai cap dada personal ni bancària a través d'una trucada telefònica.
Moltes vegades, però, els estafadors fan servir unes tècniques de persuasió molt bones, fent que la víctima no sigui conscient d'haver caigut en la trampa. En cas d'haver efectuat algun pagament o haver donat alguna informació vulnerable, és molt important contactar com més aviat millor amb el banc per cancel·lar les transferències en curs i bloquejar les targetes.
A més, tot i que no ens hagin arribat a robar diners, és important denunciar els fets a la Guàrdia Urbana o als Mossos d'Esquadra perquè els investigadors en tinguin constància i així poder iniciar una investigació per detenir l'individu i evitar que hi hagi més víctimes.
🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!
